صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توماس وست: حملات ترویستی در بلخ و کابل هیچ هدفی ندارد

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان پس از حملات خونین شام گذشته در مزار شریف و کابل، گفته است که این حملات هیچ‌ هدفی ندارد.

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان پس از حملات خونین شام گذشته در مزار شریف و کابل، گفته است که این حملات هیچ‌ هدفی ندارد.

پیک‌آفتاب: در حالی که ریچارد بنت، (Richard Bennett) گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان، هم‌اکنون در افغانستان سرگرم جمع‌آوری گزارشی از قربانیان حملات تروریستی اخیر در افغانستان است، نماینده ویژه امریکا می‌گوید که این حملات هیچ‌ هدفی ندارد.

توماس وست در توئیتی نوشته است: “ایالات متحده، حملات تروریستی بزدلانه در مزارشریف و کابل را که جان افراد بی‌گناه افغانستان را گرفت، محکوم می‌کند.”

وی در ادامه ضمن ادای تسلیت به خانواده‌های قربانیان گفته است که “این خشونت هیچ هدفی ندارد”.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان هنگامی این موضع را اتخاذ کرده است که شورای امنیت سازمان ملل به تاریخ 22 ثور، با تدویر نشستی، موضوع کشتار سیستماتیک هزاره‌ها در قضایای تروریستی مشابه را مورد بررسی قرار دادند و گزارش‌گر ویژه این سازمان نیز سرگرم جمع‌آوری معلومات دست اول از خانواده‌های قربانیان و شاهدان عینی است.

نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره کشتار هدف‌مند هزاره‌ها و غیرنظامیان در پنجشیر

سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق‌ بشری در گذشته بارها حمله بر غیرنظامیان در اماکن مذهبی و آموزشی در افغانستان را محکوم کرده و آن‌را گاهاً تلاشی برای نسل‌کشی و فشار بر اقلیت‌های مذهبی اعلام کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x