صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نیویارک تایمز: امریکا تایوان را تجهیز و مسلح می‌سازد

نیویارک تایمز به نقل از منابع می‌نویسد که امریکا با توجه به تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می‌کند.

نیویارک تایمز به نقل از منابع می‌نویسد که امریکا با توجه به تجربه تامین تجهیزات اوکراین، تایوان را تسلیح می‌کند.

پیک‌آفتاب: نیویارک تایمز با نشر گزارشی می‌گوید که ایالات متحده در تلاش برای بازسازی سیستم دفاعی تایوان با استفاده از تجربه تجهیز اوکراین به تسلیحات است.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در یک نشست خبری با فومیو کیشیدا، نخست وزیر جاپان در 23 می، گفت که امریکا آماده دفاع از تایوان “در صورت تهاجم” چین به این کشور است.

از سوی دیگر، بنا به گزارش ان‌بی‌سی (NBC)، کاخ سفید تصریح کرد که منظور بایدن، تامین سلاح برای دفاع از خود تایوان بوده است.

نیویارک تایمز در بخشی از گزارش مدعی است که واشنگتن قصد دارد حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد تا سعی کند از “حمله احتمالی” چین که یکی از بزرگ‌ترین ارتش‌های جهان را در اختیار دارد، به تایوان جلوگیری کند.

از جانب دیگر؛ پیش‌تر کیو گوئوژنگ، وزیر دفاع تایوان گفته بود که اگر جنگ بین بیجینگ و تایپه رخ دهد، بدون توجه به این‌که چه کسی برنده خواهد شد، به فاجعه‌ای برای هر دو طرف ختم خواهد شد. وی تاکید کرد که “هیچ‌کس جنگ نمی‌خواهد”.

گفتنی است که روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و تایوان در سال 1949 پس از آن‌که نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر معاون وزیر خارجه چین اعلام کرد اگر امریکا با کارت تایوان بازی کند “واشنگتن” با پی‌آمدهای غیرقابل تصوری روبه‌رو خواهد شد و بیجینگ با تحریم‌هایی شبیه به تحریم‌های روسیه مرعوب نمی‌شود.

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

نقش مستقل چین در موازنه قوای روسیه و امریکا

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x