صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان: جان هیچ‌کسی در افغانستان در خطر نیست

وزارت خارجه طالبان در پیوند به اعتراضات افغانستانی‌های مقیم اسلام‌آباد پاکستان که گفته‌اند جان شان در خطر است، تصریح می‌کند که جان هیچ‌کسی در افغانستان در خطر نیست.

وزارت خارجه طالبان در پیوند به اعتراضات افغانستانی‌های مقیم اسلام‌آباد پاکستان که گفته‌اند جان شان در خطر است، تصریح می‌کند که جان هیچ‌کسی در افغانستان در خطر نیست.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان، امروز چهارشنبه 4 جوزا، با انتشار رشته توییتی به اعتراضات شماری از شهروندان افغانستان در اسلام‌آباد پاکستان واکنش نشان داده و گفته است که در افغانستان جان هیچ‌کسی در خطر نیست.

سخنگوی وزارت خارجه طالبان نوشته است: “تعدادی از افغان‌هایی که مدتی است در اسلام آباد پایتخت پاکستان دست به تظاهرات زده و می‌خواهند به خارج از کشور اعزام شوند، در گفتگو با برخی رسانه‌ها گفته اند که گویا جان‌ شان در افغانستان در خطر است.”

وی تصریح می‌کند که طالبان ضمن تامین امنیت هر شهروند، وظیفه خود می‌داند که صرف‌نظر از هرگونه تعلقات قومی، سمتی و مذهبی، خانه مشترک همه افغانستانی‌ها است و هیچ‌گونه تهدیدی متوجه آن‌ها نیست.

بلخی در ادامه می‌افزاید: “هم‌چنان، شایان ذکر است، اکثر این معترضان افرادی اند که سالهاست در پاکستان زندگی می‌کنند و اکنون به‌منظور دریافت پناهندگی اقتصادی، به گونهٔ سودجویانه خود را طوری معرفی می‌کنند که گویا تازه از افغانستان بیرون شده اند.”

پیش از این نیز حکومت پاکستان بارها خواستار خروج افغانستانی‌های فاقد مدرک از این کشور گردیده بود و در آخرین مورد، محمد صادق، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به تاریخ 5 ثور با انتشار توییتی اعلام کرده بود که افغانستانی‌های بدون اقامه رسمی در پاکستان، ۴ روز اجازه دارند تا از طریق مرز تورخم به افغانستان بازگردند.

پاکستان به مهاجرین افغان 4 روز مهلت داد تا به کشور شان برگردند

پس از سقوط نظام جمهوری، شمار زیادی از نظامیان پیشین و کارمندان دولتی از افغانستان فرار کرده و عمدتاً به کشورهای پاکستان و ایران پناهنده شدند که تاکنون به کشور باز نگشته‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x