صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طرح ترور جورج دبلیو بوش خنثی شد

دولت امریکا می‌گوید که طرح ترور جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور را کشف و خنثی کرده است.

دولت امریکا می‌گوید که طرح ترور جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور را کشف و خنثی کرده است.

پیک‌آفتاب: دولت امریکا با نشر گزارشی گفته است فردی که می‌خواست ترور بوش را اجرایی کند، اصلاً عراقی و ساکن شهر اوهایو بوده است. در گزارش گفته شده که این فرد قصد داشت عناصری را از طریق مرز مکسیکو، از عراق به امریکا منتقل کند تا این عملیات را اجرایی نماید.

از سوی دیگر، پولیس فدرال امریکا یا (FBI) گفته است که این فرد “شهاب احمد شهابه” معرفی شده و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد. پولیس هم‌چنان گفته است که فرد مظنون روز گذشته 24 می، در یک دادگاه فدرال، در امریکا حاضر شده است.

پولیس فدرال امریکا در این خصوص تصریح کرده است: “در این عملیات از جاسوسی الکترونیک و ماموران نفوذی کمک گرفته‌ شده است”.

از سوی دیگر، مدارک دادگاه نشان می‌دهد که شهاب که 52 سال سن دارد و از سال 2020 با پرونده پناهجویی وارد امریکا شده است.

اف‌بی‌آی افزوده که این مرد عراقی به یک منبع این سازمان که در نقش قاچاقچی انسان فعالیت می‌کرده، گفته است عضو گروهی به نام “الرعد” است.

شهاب احمد به مامور نفوذی اف‌بی‌آی گفته است که می‌خواهد جورج دبلیو بوش را به دلیل پارچه‌پارچه و بی‌ثبات کردن عراق و کشتن عده‌ای زیادی از شهروندان این کشور به قتل برساند.

در همین حال، اف‌بی‌آی ادعا می‌کند که شهاب امیدوار بوده شخصاً در این عملیات شرکت کند و مُردن او در این راه برایش عیب نیست بلکه به آن افتخار خواهد کرد.

در مدارکی که به دادگاه ارائه شده، آمده که این شهروند عراقی به دنبال کارت شناسایی تقلبی پولیس و راه ورود قاچاقی عناصر مورد نظرش از مرز مکسیکو به داخل امریکا بوده است.

در این مدارک دو نفر از عوامل مورد نظر شهاب، ماموران اطلاعاتی سابق عراق با تجربه عملیات حذف و ترور معرفی شده‌اند.

شهاب به یک مامور مخفی دیگر اف‌بی‌آی نیز گفته که می‌خواهد با کمک او در قاچاق افراد، اعضای داعش را به امریکا وارد کند.

شهاب متهم به عضویت در داعش نیست، اما در یک مورد هم‌راه با نفوذی اف‌بی‌آی به دالاس در تگزاس رفته تا از محل زندگی رئیس جمهور سابق امریکا و موسسه جورج دبلیو بوش تصویربرداری کند.

او در عین حال متهم شده که در ماه مارچ سال جاری، با برگزاری جلسه‌ای در یک هوتل در کلمبوس اوهایو، مدارک تقلبی پولیس و تسلیحات را بررسی کرده است.

شهاب حالا به اتهام تلاش برای قاچاق افراد به امریکا با 10 سال زندان و کمک به دسیسه قتل یک مقام سابق دولت امریکا به 20 سال زندان محکوم است.

در همین حال، یکی از سخنگویان جورج دبلیو بوش گفته است که رئیس جمهور سابق امریکا به پولیس مخفی این کشور و نیروهای پولیس و اطلاعاتی‌اش بیش‌ترین اعتماد ممکن را دارد.

بوش به عراق در سال 2003 حمله کرد و در اثر حمله نظامیان امریکا به عراق، شهروندان زیادی در این کشور کشته شدند و عراق پس از آن روند بی‌ثباتی را طی می‌کند.

این در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری الجزیره به تازگی مقاله‌ای را تحت عنوان “George W Bush is not funny” به قلم بلن فرناندز به نشر رسانده و گفته است که بوش عراق را به جنگ علیه تروریزم متصل نتوانست بلکه آن‌را بی‌ثبات ساخت.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x