صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جایزه سالانه‌ روزنامه‌نگاری بین‌المللی به خبرنگار افغانستانی تعلق گرفت

انیسه شهید، خبرنگار افغانستانی به دلیل گزارش تحقیقی خود درباره مدیریت منابع در جریان بحران کرونا، برنده‌ جایزه سالانه‌ روزنامه‌نگاری بین‌المللی شد.

انیسه شهید، خبرنگار افغانستانی به دلیل گزارش تحقیقی خود درباره مدیریت منابع در جریان بحران کرونا، برنده‌ جایزه سالانه‌ روزنامه‌نگاری بین‌المللی شد.

پیک‌آفتاب: انیسه شهید، خبرنگار افغانستانی از سوی مرکز بین‌المللی روزنامه‌نگاران، جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاری نایت یا خبرنگار شجاع سال ۲۰۲۲ را دریافت کرد.

در کنار انیسه شهید، یک تیمی از خبرنگاران اهل اوکراین نیز به دلیل گزارش‌‌دهی و ثبت تصاویر «وحشت‌ناک» از محاصره ماریوپل، جایزه بین‌المللی روزنامه‌نگاران را دریافت کردند.

انیسه شهید سال گذشته نیز برنده جایزه‌ سالانه آزادی بیان در افغانستان شده بود.

شبکه جهانی روزنامه‌نگاران که در واشنگتن موقعیت دارد، برای این ایجاد گردیده است که اطلاعات به موقع و دقیق درباره موضوعات کلیدی را از طریق داستان‌سرایی قانع‌کننده، تولید کنند.

این شبکه با ارائه آموزش، راهنمایی، کمک‌هزینه تحصیلی و حمایت مالی در روزنامه‌نگاری تحقیقی، گزارش مسائل انتقادی، نوآوری رسانه‌ها و پایداری کسب و کار و هم‌چنین از طریق تحقیقات و منابع پیش‌رفته، به جامعه خود خدمت می‌کنند.

شبکه بین‌المللی روزنامه‌نگاران به خبرنگاران قدرت می‌دهد تا گزارش‌های خبری تولید کنند که منجر به دولت‌های بهتر، اقتصادهای قوی‌تر، جوامع پر جنب‌وجوش‌تر و زندگی سالم‌تر شود.

این شبکه در پیوند روزنامه‌نگاری و فن‌آوری کار می‌کند و تلاش دارد تا تخصص و مهارت‌های داستان‌گویی خبرنگاران را در سراسر جهان ارتقا دهد.

از طریق کار این نهاد، روزنامه‌نگاران پوشش خبری را افزایش می‌دهند و عمیق‌تر با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

این شبکه متشکل از ۱۳۲ هزار تن گزارش‌گران قوی در سراسر جهان است.

شبکه روزنامه‌نگاران بین‌المللی  به هشت زبان گزارش منتشر می‌کند و متخصصان رسانه را با جدیدترین روندهای فن‌آوری و فرصت‌های آموزشی آشنا می‌سازد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x