صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان پیمان امنیت جمعی: ما قادریم به ناتو پاسخ دهیم

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت که این پیمان از قدرت کافی برای پاسخ به تهدیدات ناشی از گسترش ناتو برخوردار است و می‌تواند در مقابل ناتو ایستادگی کند.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی اظهار داشت که این پیمان از قدرت کافی برای پاسخ به تهدیدات ناشی از گسترش ناتو برخوردار است و می‌تواند در مقابل ناتو ایستادگی کند.

پیکآفتاب: استانیسلاو زاس، دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی (Collective Security Treaty Organization) در صحبت با تلویزیون Belarus 1 گفته است که این سازمان از قدرت و منابع کافی برای پاسخ به تهدیدات احتمالی در ارتباط با گسترش ناتو برخوردار است و می‌تواند در این زمینه اقدامات نظامی مشابه انجام دهد.

وی در این مصاحبه در پیوند به برنامه‌های سویدن و فنلند برای پیوستن به ناتو گفت: “ما نیروها و ابزارهای کافی برای پاسخ به تهدیدهای احتمالی داریم، به ویژه هنگامی که اعضای جدید به ناتو ملحق می‌شوند. این پتانسیل و قدرت خود را در آن شرایط نشان می‌دهند.”

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که پذیرش اعضای جدید در ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) پیش‌شرط‌‌هایی را برای افزایش تنش و نظامی‌سازی منطقه ایجاد می‌کند که به تقویت امنیت برای همه طرفین کمکی نمی‌کند.

این در حالی است که فنلند و سویدن شروع به گفتگو در مورد امکان کنار گذاشتن بی‌طرفی طولانی‌مدت خود و پیوستن به ناتو در پس زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین کردند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفت که این سازمان خوشحال خواهد شد که کشورهای اسکاندیناوی را در صفوف خود ببیند و فرصت ادغام سریع را برای آن‌ها فراهم کند.

از سوی دیگر، مسکو تاکید کرد که هدف ناتو رویارویی است. همان‌طور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، گسترش بیش‌تر آن امنیت بیش‌تری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. هم‌زمان، نماینده کرملین تصریح کرد که مشارکت احتمالی هلسینکی و استکهلم در پیمان نظامی را تهدیدی وجودی برای مسکو نمی‌داند.

این در حالی مطرح می‌شود که کی‌ف، پایتخت اوکراین روز یک‌شنبه 22 می، میزبان اندری دودا، رئیس جمهور پولند بود. او از اوکراین حمایت کرد و گفت که روسیه باید اوکراین را بازسازی کند.

پولند: اوکراین باید توسط غرامت جنگی روسیه بازسازی شود

پوتین: مسکو انقلاب‌های رنگی در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی را تحمل نخواهد کرد

درخواست رسمی فنلند و سویدن برای عضویت در پیمان نظامی ناتو

تلاش‌های فنلند و سویدن برای پیوستن به پیمان ناتو

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x