صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

یونیسف ۵۰۰۰ صنف آموزشی جدید در افغانستان ایجاد می‌کند

وزارت معارف طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که معاون دفتر صندوق وجهی سازمان ملل برای کودکان (UNICEF) در نظر دارد تا ۵۰۰۰ صنف آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کند.

وزارت معارف طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که معاون دفتر صندوق وجهی سازمان ملل برای کودکان (UNICEF) در نظر دارد تا ۵۰۰۰ صنف آموزشی جدید در افغانستان ایجاد کند.

پیکآفتاب: وزارت معارف طالبان امروز شنبه 31 ثور با نشر خبرنامه‌ای گفته است که حنان سلیمان، معاون یونیسف در افغانستان در دیدار با نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان از ایجاد پنج‌هزار صنف آموزشی جدید خبر داده است.

معاون یونیسف در افغانستان گفته است: “یونیسف هم‌اکنون در افغانستان نزدیک به ۹۰۰۰ صنوف تعلیمات محلی (CBE) داشته و علاوتاً در آینده پلان دارد که ۵۰۰۰ صنف جدید دیگر نیز ایجاد نماید.”

یونیسف در سال‌های اخیر هزاران صنف درسی محلی را برای کودکان به ویژه دختران در نقاط مختلف افغانستان ایجاد کرده است و در این صنف‌ها برای کودکان و نوجوانان زمینه آموزش فراهم شده است.

طالبان قبل از تسلط بر افغانستان نیز به یونیسف اجازه داده بود تا 4000 صنف آموزش غیررسمی در ساحات زیر کنترل‌شان ایجاد کنند.

به گفته سام مورت، مسئول ارتباطات یونیسف در افغانستان، یونیسف از طریق این توافق از ایجاد ۴۰۰۰ صنف آموزشی در سراسر ولایت‌های هلمند، قندهار، ارزگان و فاریاب حمایت خواهد کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x