صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماد مسجدالاقصی در کابل افتتاح و به بهره‌برداری سپرده شد

شهرداری کابل در یک اقدام نمادین به منظور حمایت از داعیه فلسطین در برابر اسرائیل، نماد مسجدالاقصی را در ناحیه پنجم شهر کابل ساختند؛ این بنا هم‌چنان ظرفیت گنجایش 109 نمازگزار را در یک وقت دارد.

شهرداری کابل در یک اقدام نمادین به منظور حمایت از داعیه فلسطین در برابر اسرائیل، نماد مسجدالاقصی را در ناحیه پنجم شهر کابل ساختند؛ این بنا هم‌چنان ظرفیت گنجایش 109 نمازگزار را در یک وقت دارد.

پیک‌آفتاب: مسئولان شهرداری کابل روز گذشته 28 ثور، با برگزاری محفلی این مکان را در ساحه «چهارراهی کمپنی» در مربوطات ناحیه پنجم شهر افتتاح و به بهره‌برداری سپردند.

در محفل افتتاح از نماد مسجدالاقصی، علاوه بر جمع کثیری از مردم، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان؛ مولوی عبدالرشید، شهردار طالبان در کابل؛ احمدالله وثیق، رئیس رادیو تلویزیون ملی افغانستان و برخی دیگر از مقامات طالبان حضور داشتند.

شهردار طالبان برای ولایت کابل در این محفل گفت: “شهرداری کابل برای حفظ ارزش‌های فرهنگی و دینی در چوک‌های شهر، تعدادی از پروژه‌ها را روی دست گرفته است که در عرصه‌های مختلف عملی می‌شود.”

وی در ادامه خاطرنشان می‌سازد: “ما تقریباً کار ساخت پانزده چهارراهی را شروع کرده بودیم که این شاید هشتم یا نهم آن باشد که به بهره‌برداری می‌رسد. هدف ما از این کار این است که شهر کابل جای‌گاه تاریخی، دینی و فرهنگی خود را باز یابد و در زیبایی شهر تغییر رونما گردد.”

در همین حال؛ شهرداری کابل با نشر گزارشی، هدف از ساخت این بنا را پاسداری از ارزش‌های تاریخی، دینی و فرهنگی عنوان کرده گفته است که طرح متذکره در 7 متر طول و 9 متر عرض ساخته شده است که ظرفیت 109 تن نمازگذار را دارد.

قاری ولی‌گل جواد، یکی دیگر از مقامات طالبان نیز در محفل افتتاح این بنا گفت: “امروز شما شاهد افتتاح یک نماد تاریخی و مقدس در چهارراهی شهدای پغمان و چهاردهی هستید که ان‌شاءالله هیچ نظیری در سطح شهر کابل ندارد.”

وی در ادامه تصریح می‌کند: “شهرداری کابل چنین برنامه‌هایی را ادامه می‌دهد و چهارراهی‌هایی که از زیبایی شهر بیرون مانده‌اند، شما شاهد زیبایی و تنوع‌شان خواهید بود.”

قابل ذکر است که این بنا در مدت زمان کم‌تر از دو ماه از سوی شهرداری کابل طراحی و ساخته شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x