صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تلاش‌های مشترک پاکستان و امریکا برای تامین ثبات در افغانستان

وزیران خارجه پاکستان و امریکا، روز گذشته در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک امریکا با هم ملاقات کرده و بر تحکیم ثبات و ایجاد کانال‌هایی برای تقویت سیستم اقتصادی افغانستان تاکید کرده‌اند.

وزیران خارجه پاکستان و امریکا، روز گذشته در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک امریکا با هم ملاقات کرده و بر تحکیم ثبات و ایجاد کانال‌هایی برای تقویت سیستم اقتصادی افغانستان تاکید کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه این کشور روز گذشته 18 می، با همتای آنتونی بلینکن، همتای امریکایی خود در مقر سازمان ملل با هم ملاقات کرده و روی موضوعات مختلف از جمله برقراری ثبات در افغانستان و هم‌کاری‌های دوام‌دار میان کشورهای‌شان تاکید کرده‌اند.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان تصریح شده که وزیران خارجه دو کشور عزم خود برای کار بر اهداف مشترک برای افغانستان صلح‌آمیز و باثبات را ابراز کرده‌اند: “جنگ به ملت‌ها آسیب می‌رساند، همان‌طوری که مبارزات طولانی امریکا علیه تروریزم در افغانستان، منطقه و حتی فراتر از آن را تحت تاثیر قرار داده است.”

در بخش دیگری از خبرنامه آمده است: “پاکستان هم‌چنان نگران افزایش اسلام‌هراسی و نقض فاحش حقوق بشر و هم‌چنین حقوق اقلیت‌هایی است که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. وزیر امور خارجه تاکید کرد که چالش فوری در افغانستان، چگونگی جلوگیری از بحران وخیم بشردوستانه است و تاکید کرد که بررسی راه‌های اضافی برای تسهیل کانال‌های بانکی برای تحریک فعالیت‌های اقتصادی ضروری است.”

وزارت خارجه پاکستان از تعامل و گسترش هم‌کاری‌های هر دو جانب در زمینه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری، اقلیم، انرژی، بهداشت و آموزش صحبت کرده و بر لزوم تقویت بیش‌تر هم‌کاری‌های دو جانبه تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه پاکستان در صحبت با همتای امریکایی خود قول داده است که پاکستان برای سرمایه‌داران امریکایی فرصت‌های مناسب اقتصادی ایجاد می‌کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا نیز در توییتی با ابراز خرسندی از این ملاقات گفته است که مجدداً به تمایل دو طرف برای داشتن یک رابطه قوی و موفق میان امریکا و پاکستان تاکید دارد.

وزیر خارجه امریکا در توییتر خود نگاشته: “من مشتاقانه منتظر گسترش هم‌کاری‌های خود در زمینه آب و هوا، تجارت و سرمایه‌گذاری و مسایل صلح و امنیت منطقه‌ای هستم.”

در همین حال، وزارت خارجه امریکا به نقل از ند پرایس، سخنگوی این وزارت نیز نوشته است که هر دو جانب در این نشست بر ایجاد روابط دوجانبه قوی و پر رونق میان دو کشور تاکید کرده‌اند.

وزارت خارجه امریکا نوشته است: “آن‌ها بر اهمیت هم‌کاری ایالات متحده و پاکستان در زمینه صلح منطقه‌ای، مبارزه با تروریزم، ثبات افغانستان، حمایت از اوکراین و اصول دموکراتیک تاکید کردند.”

در زمان عمران خان، روابط پاکستان با امریکا به سردی گراییده بود و اکنون پس از تشکیل حکومت جدید به رهبری شهبازشریف، بار دیگر روابط پاکستان و امریکا رو به بهبود است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x