صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا رسماً کنترل سفارت و کنسولگری‌های افغانستان در این کشور را به دست گرفت

وزارت خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرده که کنترل کامل سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های این کشور شهرهای لاس‌آنجلس و نیویارک به دست گرفته است.

وزارت خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرده که کنترل کامل سفارت افغانستان در واشنگتن و کنسولگری‌های این کشور شهرهای لاس‌آنجلس و نیویارک به دست گرفته است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه امریکا روز گذشته ۱۷ می، اعلام کرد که مسئولیت کامل امنیت و حفظ و مراقبت این ماموریت‌های دیپلماتیک را سر از روز دوشنبه ۱۶ می، به عهده گرفته است. به گفته این وزارت، تا اطلاع بعدی ورود بدون اجازه هرکسی به ساختمان سفارت و کنسولگری‌های افغانستان ممنوع است.

فعالیت سفارت‌خانه و کنسولگری‌های افغانستان ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۱۶ مارچ، متوقف و تحویل‌دهی آن به مقام‌های وزارت خارجه امریکا، طی مراسم مختصری در مقر سفارت افغانستان در واشنگتن انجام شد.

در پی انسداد ماموریت‌های دیپلماتیک افغانستان در امریکا، سفارت افغانستان در کانادا سر از تاریخ ۲۰ اپریل، خدمات کنسولی را به افغان‌های مقیم امریکا نیز ارایه خواهد کرد.

سفارت افغانستان در اوتاوا، پایتخت کانادا گفته است که “مطابق با کنوانسیون‌های مربوطه بین‌المللی و قوانین و مقررات موجود در ایالات متحده و کانادا” ارایه خدمات کنسولی به شهروندان افغانستان مقیم امریکا را به دوش گرفته است.

امریکا مانند کشورهای دیگر تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته و هیچ گونه رابطه رسمی دیپلماتیک با آن‌ها برقرار نکرده است.

وزارت خارجه امریکا گفته است: “تا اطلاع بعدی، دفتر ماموریت‌های خارجی وزارت خارجه امریکا، مسئولیت کامل تامین حفاظت و مراقبت از ملکیت‌ها به شمول دارایی‌های منقول و غیرمنقول، اساسیه، آرشیف‌ها و دارایی‌های مالی سفارت افغانستان و کنسولگری‌های آن در ایالات متحده را به دوش می‌گیرد.”

وزارت خارجه امریکا گفته است که تاکنون افغانستان از کدام کشور ثالث در خواست نکرده است تا به حیث “حافظ” املاک و علایق آن کشور در ایالات متحده باشد.

پس از آن‌که نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شدند و سفارت امریکا در افغانستان بسته شد، سفارت این کشور در قطر به صفت حافظ منافع ایالات متحده در افغانستان عمل می‌کند.

قطر حافظ منافع امریکا در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x