صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

طالبان به کارمندان سازمان ملل در کابل: حجاب خود را رعایت کنید

هدر بار، مسئول بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان حجاب را بر کارمندان سازمان ملل اجباری قرار داده‌اند.

هدر بار، مسئول بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان حجاب را بر کارمندان سازمان ملل اجباری قرار داده‌اند.

پیک‌آفتاب: هدر بار، مسئول بخش زنان سازمان دیده‌بان حقوق بشر در توییتی با استناد به گزارش کارمندان سازمان ملل در افغانستان گفته است: “طالبان ادعا می‌کنند که قوانین جدید لباس زنان «توصیه» است، اما آن را اجباری قرار می‌دهند، از جمله برای زنان افغانستانی که در سازمان ملل کار می‌کنند.”

وی می‌گوید که طالبان پوسترهای حجاب را روز گذشته در خارج از محوطه دفتر سازمان ملل در کابل نصب کرده‌اند.

این مقام سازمان دیده‌بان حقوق بشر از سازمان ملل پرسیده است که با توجه به آن‌چه اتفاق می‌افتد، این سازمان بین‌المللی چگونه از امنیت و آزادی هم‌کاران خود محافظت خواهد کرد؟

وزارت امر به معروف طالبان به تاریخ 17 ثور سال جاری طی نشستی در کابل جزئیات کامل طرح حجاب شان که ازسوی ملا هبت‌الله آخندزاده تایید گردیده را با رسانه‌ها در میان گذاشتند که بر اساس آن پوشیدن برقع و چادری برای زنان و دختران در افغانستان الزامی اعلام گردید.

جزئیات کامل طرح حجاب زنان که ملا هیبت الله آخندزاده آن را تصویب کرده است

هم‌زمان با اعلام این طرح طالبان، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از مقررات جدید پوششی زنان و دختران در افغانستان انتقاد کرده و خواستار تعدیل و توقف آن شدند.

یک روز پس از اعلام طرح حجاب طالبان، هیئت معاونیت سیاسی سازمان ملل در افغانستان (UNAMA) با انتقاد از طرح جدید تفصیلی و تطبیقی طالبان، با ابراز نگرانی گفته بود که این یک توصیه صرف نه بلکه «دستورالعمل رسمی» است و طالبان می‌خواهند آن را به اجرا بگذارند. یوناما گفته بود که در مورد پی‌آمدهای این طرح با اعضای جامعه بین‌المللی رایزنی می‌کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x