صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا موشکی با سرعت پنج برابر صوت را موفقانه آزمایش کرد

نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا نخستین نسخه موشک مافوق صوت «ARRW» را در ایالات کالیفرنیا موفقانه آزمایش کرده‌اند.

نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا نخستین نسخه موشک مافوق صوت «ARRW» را در ایالات کالیفرنیا موفقانه آزمایش کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: نیروهای هوایی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که روز 14 می، یک آزمایش موفقیت‌آمیز بر موشک نوع جدید ساخت این کشور با سرعت مافوق صوت انجام داده است.

بر اساس بیانیه، این آزمایش در سواحل جنوبی کالیفرنیا انجام شده است و سرعت موشک متذکره پنج برابر سرعت صوت تثبیت گردیده است.

در بیانیه نیروی هوایی امریکا آمده است که این آزمایش در سواحل کالیفرنیای جنوبی زمانی انجام شد که یک بمب افکن«B-52»، این موشک را پرتاب کرد: “به دنبال جدا شدن از هواپیما، موشک «ARRW» مشتعل شد و برای مدت زمان مورد نظر با سرعت پنج برابر صوت موفقانه آزمایش گردید.”

رویترز در این مورد نوشته است که ایالات متحده امریکا علاوه بر سرعت؛ به قدرت مانور، ردیابی و رهگیری موشک‌های ساخت جدید نیز متمرکز گردیده است.

گزارش می‌افزاید، این تنها ایالات متحده امریکا نیست که چنین آزمایشی را انجام می‌دهد بلکه روسیه نیز موشک‌های مافوق صوت را به اهدافی در اوکراین شلیک کرده است و چین نیز اقدام به آزمایش موشک‌های مافوق صوت کرده‌اند، اما مقامات وزارت خارجه چین در ماه اکتبر انجام آزمایش‌های تسلیحاتی متذکره را رد کردند.

در همین حال؛ سپوتنیک، خبرگزاری رسمی روسیه نیز نوشته است: “درحالی امریکا تلاش می‌کند تا موشک مافوق صوت خود که با مشکلات عدیده‌ای مواجه است را با موفقیت انجام داده و آن‌را وارد تسلیحات نظامی خود کند که روسیه و چین از این موشک‌ها برخوردار بوده و چین تاکنون چندین آزمایش موفقیت‌آمیز از این نوع موشک‌ها را در کارنامه خود داشته است.”

اخیراً توسعه موشک‌هایی با سرعت بالاتر از سرعت صوت میان قدرت‌های بزرگ شدت گرفته است و کشورهای چین، روسیه و امریکا هر کدام تلاش دارند در این حوزه از هم‌دیگر پیشی بگیرند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x