صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شش اداره کلیدی دولت منحل شد

بر اساس فرمان شفاهی ملا هبت‌الله آخندزاده، شش اداره کلیدی دولت از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر و شورای عالی مصالحه ملی منحل گردیده است.

بر اساس فرمان شفاهی ملا هبت‌الله آخندزاده، شش اداره کلیدی دولت از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر و شورای عالی مصالحه ملی منحل گردیده است.

پیک‌آفتاب: براساس مکتوبی که از سوی معاونیت اداری ریاست‌الوزاری طالبان صادر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، به اساس فرمان شفاهی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر مذهبی طالبان، سر از اول حمل سال 1401، تشکیلات اداری و خدماتی شورای امنیت ملی، شورای عالی مصالحه ملی، دبیرخانه مجلس نمایندگان، دبیرخانه مجلس سنا، کمیسیون مستقل حقوق بشر و کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی منحل گردیده است.

مجلس نمایندگان افغانستان متشکل از دو بخش سیاسی و اجرائی می‌باشد و با لغو دبیرخانه که بخش اجرایی آن است، در واقع مجلس نماینگان نیز لغو گردیده است.

کارشناسان معتقدند که لغو کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی به معنی لغو قانون اساسی پیشین افغانستان نیز است.

این در حالی است که روز 2 جدی سال گذشته، بر اساس تصمیم کابینه طالبان به ریاست محمدحسن آخند، رئیس‌الوزاری طالبان، وزارت‌های دولت در امور صلح و امور پارلمانی و کمیسیون‌های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی لغو اما کمیسیون حقوق بشر با اصلاح نام آن ابقا شده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x