صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری نشست بین‌المللی با محوریت افغانستان در ازبیکستان

وزیر خارجه ازبیکستان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در تاجیکستان اعلام کرده است که تاشکند به زودی میزبان یک نشست بین‌المللی در مورد افغانستان خواهد بود.

وزیر خارجه ازبیکستان در نشست شورای وزیران خارجه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در تاجیکستان اعلام کرده است که تاشکند به زودی میزبان یک نشست بین‌المللی در مورد افغانستان خواهد بود.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری رسمی ازبیکستان «The Tashkent Times»، به نقل از ولادیمیر نوروف، سرپرست وزارت خارجه این کشور گزارش داده است که به زودی یک نشست بین‌المللی درباره وضعیت افغانستان در تاشکند برگزار می‌گردد.

بر اساس این گزارش، قرار است در این نشست درباره مسایلی مانند افزایش عوامل بی‌ثباتی و عدم اطمینان، تشدید کانون‌های درگیری‌های مسلحانه محلی، افزایش فعالیت‌های تروریستی و پی‌آمدهای ویران‌گر مشکلات زیست‌محیطی صحبت خواهد شد.

نوروف گفته است که پی‌آمدهای این بحران‌ها بر کل کشورهای مشترک‌المنافع (CIS) تاثیر جدی می‌گذارد و تهدیدات جدیدی را برای صلح و امنیت، ثبات سیاسی و توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه ایجاد می‌کند.

وی گفته است: “در مورد افغانستان، متاسفانه شاهد کاهش توجه جامعه جهانی نسبت به وضعیت این کشور هستیم. در همین حال، وضعیت در آن‌جا هم‌چنان دشوار است، به دلیل بحران حاد اقتصادی و وضعیت دشوار انسانی، چالش‌هایی برای امنیت و ثبات منطقه باقی است.”

به عقیده وی، جامعه جهانی باید در قبال حال و آینده افغانستان با مسئولیت‌پذیری تدابیر مشخصی را برای ادامه کمک در حل حادترین مشکلات اجتماعی اتخاذ کند.

وزیر خارجه این کشور گفت: “ازبیکستان در آستانه ماه مبارک رمضان، قطار دیگری از کمک‌های بشردوستانه متشکل از 58 واگن با مواد غذایی، دوا و پوشاک به وزن 4000 تُن را به افغانستان ارسال کرد.”

ولادیمیر نوروف خطاب به نمایندگان کشورهای مشترک‌المنافع گفته است: “نشست بین‌المللی در سطح عالی با محوریت افغانستان در پایان جولای سال جاری در تاشکند فرصت خوبی برای به روزرسانی و بحث همه‌جانبه در مورد این موضوعات فراهم می‌کند. ما از شما دعوت می‌کنیم تا در این رویداد مهم شرکت کنید تا تلاش‌های خود را برای حل مشکل افغانستان تثبیت کنیم.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x