صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار سازمان‌های بین‌المللی از وقوع بحران بشری در افغانستان

سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی مردم افغانستان، نسبت به وقوع فاجعه بشری در کشور خبر می‌دهند.

سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی مردم افغانستان، نسبت به وقوع فاجعه بشری در کشور خبر می‌دهند.

پیک‌آفتاب: در تازه‌ترین مورد اداره ویژه بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به نقل از بن رینولدز، مسئول بخش افغانستان سازمان بشردوستانه سوئیسی به نام «Medair» اعلام کرده است: “سال 2022 برای مردم افغانستان تاریک به نظر می‌رسد و نمی‌توان این را انکار کرد”. وی در ادامه می‌افزاید که تا اواسط سال روان، 97 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر خواهند بود.

روز گذشته یک‌شنبه 25 ثور، کمیشنری عالی امور پناهندگان (UNHCR) نیز نسبت به وقوع فاجعه بشری در افغانستان هشدار داده و تصریح کرده بود که در افغانستان 19 میلیون نفر به مواد غذایی کافی دست‌رسی ندارند و گرسنه هستند.

نهاد تحقیقات بین‌المللی گالوپ نیز در تازه‌ترین گزارش خود درباره وضعیت افغانستان، اعلام کرده بود که 75% مردم افغانستان پول کافی برای تهیه غذای مورد نیاز روزانه‌شان را ندارند.

گالوپ در این گزارش که ۴ اپریل منتشر گردید، تصریح کرده است: “۸۹ درصد از افغانستانی‌های مورد بررسی گفتند که اقتصاد محلی آن‌ها در حال بدتر شدن است و ۷۵ درصد گزارش کردند که پول کافی برای غذا در ۱۲ ماه گذشته نداشته‌اند.”

نتایج تحقیقات گالوپ: 75 درصد مردم افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند

این درحالی است که مردم افغانستان از توزیع غیرعادلانه کمک‌های بشردوستانه نهادهای بین‌المللی شکایت کرده می‌گویند که بسته‌های مواد غذایی این نهادها در مرکز و ولایات به صورت عادلانه توزیع نمی‌گردد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x