صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا 12 شهروند روس به شمول همسر سابق پوتین را تحریم کرد

وزارت خارجه بریتانیا 12 تن از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شمول لیود میلا اوجر تنایا، همسر سابق وی را تحریم کرده است.

وزارت خارجه بریتانیا 12 تن از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شمول لیود میلا اوجر تنایا، همسر سابق وی را تحریم کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت خارجه بریتانیا روز گذشته جمعه 23 ثور، 12 تن از اعضای نزدیک به رئیس جمهور روسیه را به اتهام پنهان کردن ثروت‌های غیرقانونی ولادیمیر پوتین، تحریم کردند.

در این میان «لیود میلا اوچرتنایا» و دوست دختر پوتین «آلینا کاباوا» شامل می‌باشد. دولت بریتانیا گفته است که آلینا کاباوا با پوتین رابطه شخصی نزدیکی دارد.

بر اساس گزارش سی‌بی‌اس‌نیوز؛ لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: “ما در حال افشاگری و هدف قرار دادن شبکه‌های مشکوکی هستیم که از سبک زندگی لوکس پوتین حمایت می‌کند و در حلقه درونی او شرارت را تشدید می‌کند.”

او گفت: “ما به تحریم‌ها علیه همه کسانی که به تجاوزات پوتین کمک می‌کنند تا زمانی‌که اوکراین پیروز شود، ادامه خواهیم داد.”

بریتانیا می‌گوید حقوق دولتی متوسط و دارایی‌های رسمی رهبر کرملین توسط گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط وی با یک قایق تفریحی لوکس و یک ملک گسترده به نام «کاخ پوتین» تکذیب شده است.

بریتانیا مدعی است که ثروت واقعی پوتین توسط شبکه‌ای از خانواده، دوستان دوران کودکی و اعضای منتخب نخبگان روسی که در ازای وفاداری بی‌پایان خود به نقش‌های قدرت‌مندی منصوب شده‌اند، پنهان شده است.

افراد دیگری که روز جمعه تحریم شدند، شامل پسرکاکاهای پوتین و الکساندر پلخوف، دوست صمیمی رئیس جمهور روسیه که شرکت توسعه حیاتی را کنترل می‌کند، بودند.

بریتانیا اعلام کرد، از زمانی که پوتین در اواخر فبروری دستور حمله به اوکراین را صادر کرد، اکنون بیش از 1000 تن و 100 نهاد روسی، از جمله الیگارشی‌ها را با ارزش بیش از 140 میلیارد دالر تحریم کرده است.

این در حالی است که وال‌استریت ژورنال اواخر ماه گذشته گزارش داد که مقامات ایالات متحده تحریم کاباوا را به تعویق می‌اندازند زیرا این اقدام بسیار شدید تلقی می‌شود.

این روزنامه به نقل از مقاماتی که نخواستند نامی از آنان فاش شود، نوشت که تحقیقات سال 2016 در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان داد که کاباوا از نفوذ و ثروت شخصی پوتین سود برده است. ژورنال گزارش داد که دولت ایالات متحده به کاباوا مظنون بود که بخشی از این ثروت را در خارج از کشور پنهان کرده و افزود که مقامات امریکایی هم‌چنین معتقدند که او مادر حداقل سه فرزند پوتین است.

ژورنال نوشت، با این حال تحریم‌های احتمالی علیه کاباوا در نهایت متوقف شد، زیرا این اقدام “ضربه‌ای شخصی برای آقای پوتین تلقی می‌شود که می‌تواند تنش‌ها را بین روسیه و ایالات متحده تشدید کند.”

سال‌ها شایعاتی در مورد رابطه شخصی کاباوا با رهبر روسیه منتشر شده است. روزنامه‌های روسی به او لقب «معشوقه اول روسیه» و حتی «بانوی اول مخفی» را داده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x