صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست طالبان از اتحادیه اروپا برای انتقال پاسپورت‌های چاپ شده به افغانستان

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان در ملاقات با توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، از وی خواسته است تا زمینه انتقال پاسپورت‌های چاپ شده از اروپا به افغانستان را فراهم کند.

سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت داخله طالبان در ملاقات با توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، از وی خواسته است تا زمینه انتقال پاسپورت‌های چاپ شده از اروپا به افغانستان را فراهم کند.

پیک‌آفتاب: وزارت داخله طالبان در صفحه توییتر خود نگاشته است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارت در دیدار با توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان ملاقات کرده و از وی خواسته است تا زمینه انتقال پاسپورت‌های چاپ شده از اروپا به افغانستان را فراهم کند.

این وزارت در ادامه گفته است: “در این نشست روی مسایل امنیتی و انتقال پاسپورت‌های چاپ شده در خارج از افغانستان صحبت شد که توماس نیکلاسون برای انتقال پاسپورت‌های متذکره به افغانستان اطمینان داد.”

وزارت داخله طالبان می‌افزاید که نماینده ویژه اتحادیه اروپا وضعیت امنیتی افغانستان را برای منطقه و جهان مهم دانسته است و سرپرست وزارت داخله نیز از تامین امنیت در کشور به وی اطمینان داده است.

در این نشست هم‌چنین سراج‌الدین حقانی از اتحادیه اروپا خواسته تا از مخالفین مسلح طالبان در افغانستان حمایت نکنند: “از دنیا هم می‌خواهیم که از گروه‌های مسلح مخالف دولت حمایت نکنند.”

حقانی در این نشست گفته است که بر اساس توافق‌نامه دوحه، به هیچ کس اجازه نمی‌دهد که در امور افغانستان مداخله کند و در گفتگو به روی مخالفین داخلی همیشه باز است.

در همین حال؛ توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در توییتی نوشته است: “ما در مورد مسئله پاسپورت و نیاز به دفترچه پاسپورت هم در کابل و هم در سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های افغانستان در خارج از کشور صحبت کردیم.”

نیکلاسون در ادامه می‌افزاید که چالش‌های موجود برای رسیدگی به موضوع پاسپورت را به سرپرست وزارت داخله طالبان توضیح داده است.

نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان به صراحت اذعان نکرده است که زمینه انتقال پاسپورت‌های چاپ شده افغانستان در اروپا را فراهم می‌کند یا خیر. وی هم‌چنان در مورد سایر مسایل فوق نیز جزئیات بیش‌تری ارایه نکرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x