صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش خشونت‌ها در فلسطین؛ تا کنون 18 اسرائیلی و 30 فلسطینی کشته شده اند

در تازه ترین موج درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کناره باختری رود اردن، در جریان هفته گذشته 18 اسرائیلی و 30 فلسطینی کشته شده اند.

در تازه ترین موج درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کناره باختری رود اردن، در جریان هفته گذشته 18 اسرائیلی و 30 فلسطینی کشته شده اند.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های بین‌المللی به نقل از ارتش اسرائیل گزارش می‌دهند که امروز یکشنبه 19 ثور، یک فلسطینی را در نزدیکی دیوار کرانه باختری به ضرب گلوله کشتند و همچنین یک فلسطینی دیگر که تلاش داشت با چاقو به اسرائیلی‌های یک شهرک یهودی حمله کند از سوی یک غیرنظامی اسرائیلی به قتل رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها این حوادث ساعاتی پس از آن رخ داد که نیروهای اسرائیلی دو فلسطینی را به ظن ورود مخفیانه به شهر یهودی‌نشین «العاد» و کشتن سه اسرائیلی، دستگیر کرده بودند.

ارتش اسرائیل همچنان می‌افزاید، فردی که به قتل رسیده می‌خواست به صورت غیرقانونی از دیوار امنیتی عبور کرده و وارد خاک اسرائیل شود؛ وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مرگ وی را تأیید کرده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک غیرنظامی اسرائیلی به یک فلسطینی که با چاقو قصد حمله به یهودیان را داشته شلیک کرده است. این اتفاق که در شهرک «تکوا» در کرانه باختری رخ داده به مرگ نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی انجامید.

این تنش‌ها بعد از آن به میان آمد که روز پنجشنبه در حمله چند فلسطینی، ۳ نفر در شهر العاد اسرائیل کشته شده بودند.

تنش‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از ماه مارچ شدت گرفته و ۱۸ اسرائیلی از جمله سه افسر پولیس و یک محافظ امنیتی در حملاتی که بیشتر در کرانه باختری رخ داده کشته شده‌اند. نیروهای اسرائیلی از ابتدای سال جاری میلادی دست‌کم ۴۲ فلسطینی را که در بین آنها افراد غیرنظامی نیز بوده‌ اند از پا درآورده‌اند.

حماس حملات در شهر العاد را پاسخی به اقدامات اسرائیل دانسته و از آنها حمایت کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x