صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

در حمله روسیه بر یک مکتب در لوهانسک 60 نفر کشته شدند

جنگ روسیه علیه اوکراین در حالی وارد 76مین روز خود می‌شود که بمباران یک مکتب در منطقه لوهانسک توسط نیروهای روسیه در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. به گفته کی‌ف در این حمله دست‌کم 60 غیرنظامی کشته شده‌اند.

جنگ روسیه علیه اوکراین در حالی وارد 76مین روز خود می‌شود که بمباران یک مکتب در منطقه لوهانسک توسط نیروهای روسیه در صدر اخبار جهان قرار گرفته است. به گفته کی‌ف در این حمله دست‌کم 60 غیرنظامی کشته شده‌اند.

پیک‌آفتاب: مقام‌های اوکراینی می‌گویند در هنگام این حمله هوایی حدود 90 نفر از اهالی روستا در این مکتب پناه گرفته بودند. از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور این کشور می‌گوید که دست‌کم 60 نفر از آن‌ها بر اثر اصابت بمب کشته شده‌اند. در همین حال، امریکا دور جدیدی از تحریم‌های روسیه را اعلام کرده که طی آن 2600 مقام حقیقی و حقوقی روسیه به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

در همین حال یک سخنگوی سازمان ملل گفت که آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان از حمله به مکتب در لوهانسک “وحشت‌زده” شده است. از این مدرسه به عنوان پناهگاه برای آوارگان جنگ استفاده می‌شد. مسکو تاکنون به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک هم از نجات 30 نفر باقی‌مانده از ساختمان این مکتب در روستای “بیلوهوریوکا” خبر داده است.

هایدای گفته این بمب روز شنبه روی مکتب افتاده است اما روسیه هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.

قرار است امروز دوشنبه 9 می، ارتش روسیه به مناسب “روز پیروزی” و تسلیم آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، رژه سالانه خود را برگزار نماید. مراسم امسال به دلیل جنگ اوکراین از اهمیت بالایی برخوردار است و همه منتظر عباراتی هستند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی امسال خود از آن‌ها استفاده می‌کند.

این در حالی مطرح می‌شود که جیل بایدن، بانوی اول امریکا روز یک‌شنبه 8 می، در سفری غیرمنتظره به غرب اوکراین، با بانوی اول این کشور اولنا زلنسکی، به مناسبت “روز مادر” دیدار کرد.

او در دیدار غافل‌گیرکننده خود با همسر ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین، تهاجم روسیه به این کشور را “بی‌رحمانه” خواند و ضمن اعلام هم‌بستگی امریکا با مردم اوکراین بر توقف فوری این جنگ تاکید کرد.

در همین حال، اسوشیتدپرس با نشر گزارشی گفته است که دیدار دو بانوی اول در صنف درس کوچکی در نزدیکی مرز اسلواکی برگزار شد. سفر محرمانه خانم بایدن به شهر مرزی “اوژهورود” در غرب اوکراین، حدود دو ساعت به طول انجامید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x