صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

احتمال لغو سخنرانی حمدالله محب در مجمع آکسفورد

تعدادی از فعالان رسانه‌های اجتماعی کارزاری را به هدف لغو سخنرانی حمدالله محب مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان که قرار است در مجمع آکسفورد دایر گردد، به راه انداخته اند.

تعدادی از فعالان رسانه‌های اجتماعی کارزاری را به هدف لغو سخنرانی حمدالله محب مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان که قرار است در مجمع آکسفورد دایر گردد، به راه انداخته اند.

پیک‌آفتاب: بر اساس اعلام مجمع آکسفورد، قرار است پس فردا (21 ثور) حمدالله محب مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان در مجمع آکسفورد -یکی از قدیمی‌ترین مراکز فکری ایالات متحده آمریکا، پیرامون وضعیت افغانستان صحبت کند.

این استادان دانشگاه، فعالان رسانه‌های اجتماعی و شخصیت‌های علمی افغانستان، محب را یکی از عوامل اساسی فروشی حکومت قبلی در افغانستان می‌دانند و عنوانی آکسفورد تومار نوشته و امضاء جمع‌آوری می‌کنند، تا آکسفورد از سخنرانی محب در نشست این مرکز تحقیقاتی جلوگیری کند.

تا کنون دستکم 7500 امضاء برای جلوگیری از سخنرانی حمدالله محب در نشست آکسفورد به صورت آنلاین جمع‌آوری گردیده و کاربران رسانه‌های اجتماعی ده‌ها ایمیل نیز در این پیوند به مجمع آکسفورد فرستاده اند.

بانیان این کارزار می‌گویند: «محب در کنار دیگر مقامات افغان از جمله رئیس جمهور پیشین، از افغانستان به طور شرم آوری فرار کردند و راه را برای بازگشت دوباره طالبان هموار کردند.»

آنها اعتقاد دارند که حمدالله محب با این سخنرانی در محافل با اعتبار بین المللی به جای پوزش خواستن از مردم، عملکرد خود را توجیه می‌کند و از این مجمع خواسته اند که این فرصت را به او ندهد.

در فهرست سخنرانان این مجمع نام افراد سرشناسی چون ریچارد نیکسن و رونالد ریگان، روسای جمهور پیشین امریکا؛ هنری کسنجر و جان کری، وزرای خارجه این کشور دیده می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x