صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سازمان ملل: بیش از 12 میلیون کودک سوری به کمک نیاز دارند

سازمان ملل روز گذشته 8 می، از کاهش بودجه برای کودکان سوری هشدار داده و گفته است که آنان در مقایسه به هر زمان دیگر به کمک نیاز دارند.

سازمان ملل روز گذشته 8 می، از کاهش بودجه برای کودکان سوری هشدار داده و گفته است که آنان در مقایسه به هر زمان دیگر به کمک نیاز دارند.

پیک‌آفتاب: صندوق وجهی سازمان ملل برای کودکان (یونیسف) با نشر اعلامیه‌ای گفته که کودکان سوری از مدتی طولانی با مشقات زندگی مواجه‌اند و نباید بیش از این رنج ببرند.

بر اساس معلومات یونیسف، 12.3 میلیون کودک سوری در داخل خاک سوریه و کشورهای منطقه به کمک‌های فوری نیاز دارند و این اداره تاکنون کم‌تر از نصف بودجه تقاضا شده را دریافت کرده است.

این اداره سازمان ملل هم‌چنین گفته است که بیش از 6.5 میلیون کودک تنها در داخل خاک سوریه به کمک‌ نیاز دارند که از آغاز جنگ بیش از 11 ساله در این کشور بدین‌سو بلندترین رقمی است که تا اکنون گزارش می‌شود.

تخمین شده است که در جنگ سوریه که در پی سرکوبی تظاهرات سال 2011 آغاز شد، در حدود 500 هزار نفر کشته شده و میلیون‌ها نفر دیگر بی‌جا شده‌اند.

سازمان ملل گفته است که کودکان،‌ آسیب‌پذیرترین اعضای خانواده‌هایی‌اند که توان امرار معیشت‌شان را ندارند.

بر اساس معلومات یونیسف، در حدود 5.8 میلیون کودک سوری در کشورهای همسایه به کمک‌های جهانی متکی‌اند و این اداره با کمبود شدید پول نقد برای فراهم‌آوری کمک‌ها مواجه است.

یونیسف برای عملیات‌ فرامرزی و رسیدگی به کودکان در شمال‌غرب سوریه خواستار 20 میلیون دالر شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x