صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گروه 7: تهاجم روسیه به اوکراین توقف یابد، در غیر آن دایره تحریم‌ها شدیدتر می‌شود

هفت کشور صنعتی جهان با انتشار بیانیه‌ای مشترک به روسیه هشدار دادند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه تلاش‌های جهانی برای انزوای بیش‌تر مسکو از طریق جای‌گزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن اولیگارش‌ها و هم‌دستان کرملین با اعمال تحریم‌های بیش‌تر شدت خواهد یافت.

هفت کشور صنعتی جهان با انتشار بیانیه‌ای مشترک به روسیه هشدار دادند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، وگرنه تلاش‌های جهانی برای انزوای بیش‌تر مسکو از طریق جای‌گزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن اولیگارش‌ها و هم‌دستان کرملین با اعمال تحریم‌های بیش‌تر شدت خواهد یافت.

پیکآفتاب: این بیانیه که روز یک‌شنبه 8 می، منتشر شد چنین تصریح می‌کند: “ما تلاش خواهیم کرد از راه‌های مختلف، میزان وابستگی‌مان به منابع انرژی روسیه را کاهش دهیم و منابع جای‌گزین معرفی کنیم”.

گروه 7 در ادامه تاکید کرده است که “دایره تحریم‌ها باز هم تنگ‌تر خواهد شد تا پوتین بهای تهاجم و خشونت علیه اوکراین را احساس کند”؛ زیرا اقدامات مسکو در اوکراین، “اقتصاد جهانی را نیز به هم‌راه امنیت انرژی و غذایی بین‌المللی دچار اختلال کرده است”.

رهبران گروه 7 شامل امریکا، کانادا، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و جاپان اعلام کردند در هم‌راهی با اوکراین و دیگر اعضای جامعه جهانی، سال‌روز پایان جنگ جهانی و شکست فاشیزم و سلطه ترور ناسیونال سوسیالیست آلمان را جشن می‌گیرند.

این کشورها تاکید کرده‌اند که پوتین و هم‌دستان او از جمله دولت بلاروس، بهای این تهاجم را خواهند پرداخت و در این راستا از تلاش‌های جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی برای تحقیقات پیرامون جنایات جنگی اتفاق افتاده حمایت می‌کنند.

گروه 7 در ادامه گفته است که مقابل انتشار اطلاعات گم‌راه کننده و پروپاگندای کرملین خواهند ایستاد و تاکنون نیز با بسته‌های تحریمی، اقتصاد روسیه را هدف قرار داده‌اند که “تاثیری چشم‌گیر” بر حوزه‌های مالی، تجاری، دفاعی، فن‌آوری و انرژی این کشور گذاشته است.

این بیانیه که نسخه‌ای از آن در وب‌سایت کاخ سفید بارگذاری شده است، می‌افزاید که 77 سال بعد از این واقعه، حکومت روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین، تهاجم نظامی به یک کشور مستقل را بدون هیچ دلیلی آغاز کرده است و”تصمیم پوتین لکه ننگی برای روسیه و مردم فداکار این کشور است”.

بیانیه گروه 7 در ادامه می‌گوید که این کشورها به زلنسکی اطمینان داده‌اند حمایت و هم‌بستگی کامل آن‌ها را در دفاع از تمامیت ارضی و آینده دموکراتیک کشورش خواهد داشت و روزبه‌روز کشورهای بیش‌تری به حمایت از اوکراین ملحق می‌شوند.

بر اساس این بیانیه، زلنسکی نیز بر استقلال و تمامیت ارضی کشورش تاکید دارد و هدف نهایی دولت خود را “اخراج کامل نیروها و تجهیزات نظامی روسیه از خاک اوکراین” عنوان کرده است.

این بیانیه از تداوم کمک‌های نظامی و مالی به دولت زلنسکی برای مقابله با تهاجم روسیه خبر داده و گفته است هم‌کاری‌ها در “سطوح امنیتی نیز توسعه خواهد یافت”.

گروه 7 از اختصاص کمک‌ مالی 24 میلیارد دالری این کشورها به اوکراین در سال جاری خبر داده و گفته است که در هفته‌های آینده، بسته‌های مالی کوتاه‌مدت نیز برای کمک به مردم اوکراین اختصاص خواهند داد.

هفت کشور صنعتی جهان هم‌چنین تهاجم “بی‌دلیل، ناعادلانه و غیرقانونی” روسیه به اوکراین و کشتار مردم و نابودی ساختارهای غیرنظامی را به شدت محکوم کرده و گفته‌اند که این اقدامات منجر به فاجعه‌ای انسانی در قلب اروپا شده است.

این در حالی مطرح می‌شود که ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به تازگی گفته که پوتین شکست خود در جنگ اوکراین را نمی‌پذیرد و جدی‌تر از قبل به دنبال تشدید این جنگ است.

رئیس سازمان CIA: پوتین در جنگ اوکراین شکست خورده است

ادعایی جدید در جنگ اوکراین؛ کی‌ف با کمک اطلاعاتی واشنگتن، 12 جنرال روس را کشته است

سازمان ملل موضوع تجاوز جنسی سربازان روس در اوکراین را بررسی می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x