صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رهبر القاعده: روسیه به دلیل ضعف امریکا به اوکراین حمله کرده است

ایمن‌الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده در یک پیام ویدیویی تازه گفته که روسیه به دلیل ضعیف بودن امریکا به اوکراین حمله کرده است. وی هم‌چنان مدعی شده که جلب و جذب افراد به این گروه پُررنگ‌تر از گذشته است و حامیان جدیدی پیدا کرده است.

ایمن‌الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده در یک پیام ویدیویی تازه گفته که روسیه به دلیل ضعیف بودن امریکا به اوکراین حمله کرده است. وی هم‌چنان مدعی شده که جلب و جذب افراد به این گروه پُررنگ‌تر از گذشته است و حامیان جدیدی پیدا کرده است.

پیک‌آفتاب: ایمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده به مناسبت یازدهمین سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر پیشین این گروه، در یک پیام ویدیویی مدعی شده که جلب و جذب افراد به این گروه تروریستی نظر به گذشته پُررنگ‌تر شده و نظر به عواقبی که در افغانستان و عراق، دامن‌گیر امریکا شده، القاعده حامیان جدیدی پیدا کرده است.

ایمن الظواهری که سال‌ها فرد شماره دو القاعده و دست راست اسامه بن لادن بود در پیام ویدیویی جدید خود که 27 دقیقه است، هم‌راه با یک جلد قرآن کریم و یک اسلحه، پشت میز نشسته و آخرین نظر و تحلیل‌های خود درباره وضعیت منطقه و امریکا مطرح می‌کند.

الظواهری در بخشی از این ویدیو می‌گوید: «مشکلاتی در عراق و افغانستان برای امریکا پیش آمده که باعث شده این کشور نظر به گذشته ضعیف شود و به همین دلیل روسیه به متحد واشنگتن یعنی اوکراین حمله کرده است.»

رهبر 71 ساله القاعده در بخش دیگری از ویدیو به جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان پس از حملات 11 سپتمبر 2001 اشاره می‌کند و خواهان اتحاد بیش‌تر میان مسلمانان جهان شده است. وی هم‌چنین وضعیت امریکا را با عنایت به هم‌بستگی بیش‌تر مسلمانان جهان، ضعیف و رو به نابودی می‌خواند. الظواهری می گوید: «امریکا پس از شکست در عراق و افغانستان، پس از بحران اقتصادی ناشی از حملات 11 سپتمبر 2001 و پس از همه‌گیری ویروس کرونا، متحد خود یعنی اوکراین را رها کرد و این کشور طعمه روس‌ها شد.»

ایمن الظواهری تحت تعقیب پولیس فدرال امریکا قرار دارد و برای اطلاعاتی که منجر به دست‌گیری وی شود، 25 میلیون دالر جایزه تعیین کرده است. تاکنون محل اختفای رهبر القاعده مشخص نشده و هم‌چنین مکان نشر این ویدیو تاکنون مشخص نیست.

ایمن الظواهری در 19 جولای 1951 در مصر متولد شده و پیش از پیوستن به گروه تروریستی القاعده، یک داکتر معالج بود و پس از کشته شدن بن لادن در سال 2011، به عنوان رهبر این گروه به فعالیت خود ادامه داده است. اسامه بن لادن، رهبر پیشین این گروه اهل عربستان سعودی بود و درسال 2011 در نتیجه حمله نیروهای امریکایی به مخفی‌گاه او در پاکستان کشته شد.

             
     

3 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x