صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افشاگری‌های تازه درباره ترامپ؛ از پیشنهاد حمله موشکی به مکزیک تا شلیک بالای معترضان ضد نژادپرستی در امریکا

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا در کتاب خاطرات خود که تاکنون به نشر نرسیده، اتهاماتی جدی علیه دونالد ترامپ طرح کرده، از جمله گفته که ترامپ قصد داشت از موشک پاتریوت برای مبارزه با قاچاقبران مواد مخدر در مکزیک استفاده کند و بالای معترضان ضد نژادپرستی شلیک کند.

مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا در کتاب خاطرات خود که تاکنون به نشر نرسیده، اتهاماتی جدی علیه دونالد ترامپ طرح کرده، از جمله گفته که ترامپ قصد داشت از موشک پاتریوت برای مبارزه با قاچاقبران مواد مخدر در مکزیک استفاده کند و بالای معترضان ضد نژادپرستی شلیک کند.

پیک‌آفتاب: درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین امریکا کتاب‌های زیادی نوشته شده است، اما به تازگی کتاب «سوگند مقدس»، کتاب خاطرت مارک اسپر، وزیر دفاع سابق امریکا پیش از انتشار خبرساز شده است. مارک اسپر در این کتاب ادعا کرده که دونالد ترامپ به او پیشنهاد کرده تا آزمایشگاه‌های مواد مخدر در مکزیک را با موشک تخریب کند. اسپر در بخش دیگری از کتاب خود نوشته که ترامپ از او پرسیده بود: «نمی‌توان به اشتراک کنندگان تظاهرات ضد نژادپرستی، شلیک کند؟»

نیویارک تایمز به تازگی گزارش داده که مارک اسپر در کتاب خاطرات خود، از پیشنهاد دونالد ترامپ برای شلیک موشک به آزمایشگاه‌های تولید مواد مخدر در کشور مکزیک یاد کرده، پیشنهادی به منظور توقف قاچاق مواد مخدر به امریکا. اسپر در کتاب خود نوشته که ترامپ دست‌کم دو مرتبه این پیشنهاد را طرح کرد و گفته: «با مصرف چند موشک پاتریوت می توان بدون سروصدا آزمایشگاه‌های مواد مخدر در مکزیک را از بین برد.»

رئیس سابق پنتاگون در کتاب خود گفته که با وجود مخالفت‌های او، دونالد ترامپ تاکید داشت که هیچ کس نخواهد فهمید که شلیک موشک‌ها کار دولت امریکا بوده است. به گفته اسپر، ترامپ استدلال می‌کرد که می‌توان به راحتی از چنین واقعیتی فرار کرد.

به گفته مارک اسپر، «اگر در جریان این گفتگوها مستقیماً چهره رئیس جمهور وقت را نمی‌دید، گمان می‌کرد که او شوخی می‌کند.»

در جای دیگری از کتاب خاطرات مارک اسپر نیز آمده که در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در تابستان ۲۰۲۰ علیه خشونت پولیس امریکا، ترامپ پیشنهاد کرده که ۱۰ هزار نیرو در واشنگتن مستقر شوند. طبق ادعای مارک اسپر، رئیس جمهور پیشین امریکا در حالی‌که به معترضان می‌دیده، از او پرسیده است: «نمی‌توانی به آنها شلیک کنی؟»

مارک اسپر عنوان کرده که چند بار به استعفا فکر کرد، اما چون دونالد ترامپ در محاصره «بله قربان‌گو‌ها» و افرادی با ایده‌های خطرناک گرفتار بود، تصمیم گرفت با ماندن در پست وزارت، به کشورش خدمت کند.

نیویارک تایمز به نقل از مارک اسپر نوشته که ترامپ مردی «غیراصولی» است که به دلیل ترجیح منافع شخصی‌، نباید هیچ شغل و مقام دولتی داشته باشد.

مارک اسپر اواخر سال ۲۰۲۰ با تصمیم ترامپ از سِمت خود برکنار شد. او که آن زمان ۶۵ سال داشت، دومین وزیر دفاع ترامپ بود و بعد از استعفای جیمز متیس، هدایت وزارت دفاع امریکا را بر عهده گرفته بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x