صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درخواست بایدن از کنگره آمریکا: به پناهجویان افغان اقامت دایمی فراهم کنید

جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس پیشنهادی که در پیوند به درخواست بودجه تکمیلی این کشور به کنگره فرستاده از سناتوران خواسته است تا برای اقامت دایمی ده‌هاهزار پناهجویان افغان در امریکا راهی پیدا کنند.

جوبایدن رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس پیشنهادی که در پیوند به درخواست بودجه تکمیلی این کشور به کنگره فرستاده از سناتوران خواسته است تا برای اقامت دایمی ده‌هاهزار پناهجویان افغان در امریکا راهی پیدا کنند.

پیک‌آفتاب: بر اساس گزارشی که روز پنج‌شنبه 15 ثور، شبکه سی‌ان‌ان منتشر کرده، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه درخواست بودجه کمک‌های اضطراری برای اوکراین، موضوع پناهجویان افغان را نیز درج این سند تقنینی کرده و از سناتوران خواسته است تا لایحه‌ای جدیدی را در پیوند به پناهندگان افغانستان در آمریکا تصویب کنند.

در صورت تصویب، این اقدام به پناهجویان افغانستان که بین 31 جولای 2021 تا 20 سپتامبر 2022 وارد ایالات متحده شده اند، اجازه می‌دهد تا برای تغییر وضعیت مهاجرت خود به اقامت دائم اقدام کنند.

بیش از 60000 شهروند افغانستان، در تابستان گذشته زمانی که طالبان کنترل کشور را به دست گرفتند، به ایالات متحده منتقل شدند. بسیاری از اتباع افغان که پس از تخلیه وارد آمریکا شدند، در کمپ‌های نظامی مربوط به ارتش این کشور موقتاً اسکان یافتند و آنان در ماه مارچ برای 18 ماه اقامه دریافت کرده و مورد حمایت قرار گرفتند.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، در این سند آمده است که اگر درخواست بایدن تصویب شود، افغان‌های واجد شرایط به شمول همسر و فرزندان شان، باید با موفقیت بررسی‌های سوابق خود را تکمیل کرده و حداقل یک سال قبل از درخواست گرین کارت در ایالات متحده زندگی کنند.

شاون ون دایور، یکی از سربازان باسابقه نیروی دریایی ایالات متحده امریکا در این پیوند به سی‌ان‌ان گفته است: «این پیامی به دوستان افغان ما می‌دهد که فراموش نشده اند و پیامی برای همه متحدان ما (نیز) است که به وعده‌های خود عمل می‌کنیم. ما از حمایت کاخ سفید در درک اهمیت این قانون سپاسگزاریم.»

وی خطاب به سناتوران آمریکا در این پیوند گفته است: «متحدان افغان ما که با ما (یکجا) جنگیدند و به ما کمک کردند، در حال مرگ هستند، یا همه چیز را از دست داده اند و این یکی از آخرین فرصت‌های ما برای ارج نهادن به خدمات آن‌ها برای ما است. ما کنگره را تشویق می کنیم که تعدیل وضعیت افغان‌ها را به بسته کمک‌های تکمیلی اوکراین اضافه کنید و امیدواریم شاهد تصویب سریع آن با حمایت دو حزب باشیم.»

اسکان مجدد مهاجران افغان در خزان گذشته چالش بزرگی برای دولت بایدن ایجاد کرده بود و ورود ناگهانی تخلیه‌شدگان، آژانس‌های اسکان مجدد پناهندگان بصورت ناگهانی تحت فشار قرار گرفتند، دولت و سازمان‌ها را در تلاش برای یافتن خانه‌های دائمی در تنگنای مسکن قرار داد.

در گذشته، هنگام خروج آمریکا از ویتنام نیز این کشور در مدت کوتاهی به 130000 نفر شهروندان ویتنام که با ایالات متحده آمریکا کار کرده بودند، طی یک دوره هشت ماهه اسکان فراهم کرده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x