صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

قرارداد 81 میلیارد دالری امریکا برای تمویل ارتش افغانستان لغو می گردد

سیگار یا اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است که وزارت دفاع این کشور تمام قراردادهای نظامی خود در مورد افغانستان با شرکت ها را لغو می کند.

سیگار یا اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است که وزارت دفاع این کشور تمام قراردادهای نظامی خود در مورد افغانستان با شرکت ها را لغو می کند.

پیکآفتاب: وزارت دفاع امریکا از لغو قراردادهای نظامی این کشور به ارزش میلیاردها دالر که برای تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اختصاص یافته بودند خبر می دهد.

در تازه ترین گزارشی که دیروز چهارشنبه 14 ثور، از سوی سیگار انتشار یافته آمده است، پس از لغو این قراردادها انتظار می رود دعاوی حقوقی آن تا چندین سال به طول انجامد، زیرا شرکت های قرارداد کننده بخشی از خدمات را انجام داده اند و میعاد آن هنوز تکمیل نگردیده است.

در گزارش اداره سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان آمده است، این قرارداد‌ها از سوی صندوق تمویل امضا شده بود که براساس آن پس از ۲۰۰۵ میلادی ۸۱ میلیارد دالر برای تجهیز، تمویل مالی و نگهداری تاسیسات نیروهای افغان هزینه در نظر گرفته شده بود.

وزارت دفاع امریکا از اگست ۲۰۲۱ میلادی زمانی که طالبان دوباره در افغانستان به قدرت رسیدند، تلاش دارد تا بودیجه‌ای را که برای حمایت از نیروهای افغان اختصاص یافته بود، در دیگر موارد به مصرف برساند.

سخنگوی فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا در ماه مارچ امسال گفت که اردوی این کشور حدود ۹۰۰ قرارداد را نشانی کرده که باید لغو شوند.

سیگار همچنین در این اواخر گفته بود که به ارزش هفت میلیارد دالر تجهیزات نظامی امریکا پس از خروج نظامیان امریکایی در افغانستان باقی مانده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x