صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نهاد رسانه یی افغانستان: سقوط نظام، رسانه‌ها را در افغانستان با چالش‌های زیادی روبرو کرده است

نهاد رسانه یی افغانستان با انتشار بیانیه‎ای به مناسبت روز جهانی مطبوعات، اعلام کرده است که با سقوط حکومت قبلی و روی کار آمدن ا.ا رسانه‎ها در افغانستان با چالش‎های زیادی روبرو گردیده است.

نهاد رسانه یی افغانستان با انتشار بیانیه‎ای به مناسبت روز جهانی مطبوعات، اعلام کرده است که با سقوط حکومت قبلی و روی کار آمدن ا.ا رسانه‌ها در افغانستان با چالش‎های زیادی روبرو گردیده است.

پیک‌آفتاب: این نهاد می‎افزاید «رکود اقتصادی و کمبود بودجه در این کشور باعت شده تا بسیاری از رسانه‌های افغانستان پس از سقوط نظام ورشکست شوند و از نشرات بازمانند.»

نهاد رسانه‎ای افغانستان همچنان با انتقاد از حمایت مالی رسانه‌ها در گذشته تصریح کرده است که در دو دهه اخیر، ده‌ها میلیارد دالر از حمایت‌های جامعه جهانی برای مطبوعات افغانستان حیف‌و‌میل شده است.

در بیانیه همچنان تصریح گردیده که پس از سقوط نظام در افغانستان، بسیاری از خبرنگاران کشور را ترک کردند که این مسئله باعث شده تا رسانه‌های کشور با کمبود نیروی کاری کارکشته روبرو گردد.

نهاد رسانه یی افغانستان در ادامه می‎افزاید: «از طرفی هم حق دسترسی به اطلاعات که از مهم‌ترین مسائل در آزادی بیان به شمار می‌رود؛ با مشکلات و موانعی جدی مواجه گردیده است.»

این نهاد همچنان رفتار نادرست وعدم آگاهی بسیاری از منسوبین ا.ا را از دیگر چالش‎های فراروی خبرنگاران عنوان کرده می‎افزاید که تا کنون بسیاری از وعده‎های اعلامی طالبان در خصوص رسانه‎ها عملی نگردیده است.

نهاد رسانه‌ه‎ای افغانستان همچنان از وزارت اطلاعات و فرهنگ می‎خواهد تا در عرصه مطبوعات تصامیم جدی بگیرند تا جامعه رسانه‌ه‎ای افغانستان دوباره احیا گردد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x