صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

برگزاری اولین ورکشاپ آموزشی برای زنان تجارت‌پیشه از سوی طالبان

ورکشاپ آموزشی تحت عنوان «موفقیت تجارتی زنان تجارت‌پیشه» با حضور زنان تجارت‌پیشه فعال کشور با هم‌آهنگی وزارت صنعت و تجارت طالبان و هم‌کاری مالی دفتر یونیتار در کابل برگزار گردید.

ورکشاپ آموزشی تحت عنوان «موفقیت تجارتی زنان تجارت‌پیشه» با حضور زنان تجارت‌پیشه فعال کشور با هم‌آهنگی وزارت صنعت و تجارت طالبان و هم‌کاری مالی دفتر یونیتار در کابل برگزار گردید.

پیک‌آفتاب: این ورکشاپ از تاریخ 28 حمل آغاز و تا 8 ثور ادامه یافت. در این ورکشاپ 25 تن از زنان تجارت‌پیشه از شرکت‌های مختلف حضور داشتند و درباره موضوعاتی هم‌چون، ترتیب برنامه تجارت، برنامه‌های استراتیژی، مسایل مالیاتی در افغانستان و حل منازعات تجارتی بحث صورت گرفت.

صباح‌الدین سکوت، مسئول برنامه در دفتر یونیتار به پیک‌آفتاب گفت: «این ورکشاپ می‌تواند یک مقدار به نیازمندی‌های مقدماتی زنان تجارت‌پیشه پاسخ مثبت ارایه کند، اما تمام دانش تجارتی را در بر نخواهد داشت.»

به گفته سکوت، هدف از برگزاری این روکشاپ، آموزش تخنیکی و مسلکی موفقیت‌های تجارتی برای زنان تجارت‌پیشه بوده است. سکوت می‌افزاید که هر تاجر کشور مسئول است تا در یک روند شفاف در ختم هرسال مالی تصفیه مالیاتی نماید. به گفته مسئول برنامه‌های دفتر یونیتار؛ هرگاه یک تاجر، معلومات ابتدایی داشته باشد، آموزش دیده باشد و معلومات کافی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند گزارش‌های جامع را از شرکت خود تهیه کند تا درروند پرداخت مالیات در کشور سهیم باشد.

نفیسه دانش، یکی از زنان تجارت‌پیشه اشتراک کننده به پیک‌آفتاب می‌گوید: «خوشحال هستم که در این ورکشاپ اشتراک کرده‌ام و چنین برنامه‌ها که از سوی وزارت صنعت و تجارت راه‌اندازی می‌شود، مفید است. امیدوار هستم که هفته‌های آینده، شاهد برگزاری چنین برنامه‌ها برای زنان تجارت‌پیشه باشیم.»

صغرا سادات حسینی، دیگر اشتراک کننده در این ورکشاپ به پیک‌آفتاب می‌گوید: «ورکشاپی که از سوی وزارت صنعت و تجارت به هم‌کاری مالی دفتر یونیتار برگزار شده بود، بسیار آموزنده بود و نتیجه خوبی گرفته‌ایم.»

نورضیا، یکی دیگر از اشتراک کنندگان این ورکشاپ به پیک‌آفتاب می‌گوید: «من همیشه در چنین برنامه‌هایی که از سوی وزارت صنعت و تجارت دایر می‌شود، شرکت کرده‌ام. بسیار برنامه‌های مفید است و امیدوار هستم که دفتر یونیتار، برنامه‌های دید و بازدید تجارت‌پیشه‌های داخلی را با تجارت‌پیشه‌های خارجی راه‌اندازی کند و ما هم در برنامه دعوت شویم.»

در ختم این ورکشاپ برای ۲۵ تن از زنان تجارت‌پیشه که در این ورکشاپ اشتراک کرده بودند، تصدیق‌نامه توزیع گردید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x