صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آمادگی روسیه به توسعه روابط اقتصادی با افغانستان

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورش برای توسعه هم‌کاری‌های اقتصادی و تجارتی با افغانستان امیدوار است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که کشورش برای توسعه هم‌کاری‌های اقتصادی و تجارتی با افغانستان امیدوار است.

پیک‌آفتاب: خبرگزاری تاس روسیه با نشر گزارشی گفته است که لاوروف در یک اعلامیه که روز جمعه 29 اپریل نشر شد، گفت که مسکو با در نظرداشت امکانات ترانزیتی افغانستان، می‌خواهد تماس‌های مستقیم میان تاجران افغانستان و روسیه در مورد زراعت، انرژی و ترانسپورت فراهم شود.

وزیر خارجه روسیه افزوده است که کشورش برای کار مشترک با امریکا در مورد افغانستان آماده است. سرگئی لاوروف با اشاره به جلسات “تروئیکا و “تروئیکا پلس” با اشتراک امریکا، روسیه و چین گفته است که مسکو تا هنوز در این چارچوب فرصت‌ها را بررسی می‌کند.

از سوی دیگر؛ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اجلاس شورای امنیت ملی کشورش در مورد امنیت جنوب روسیه و نقش افغانستان در آن سخنرانی کرده است. پوتین در این خصوص گفته است که با توجه به وضعیت فعلی افغانستان، اطمینان از امنیت جنوب روسیه، اهمیت ویژه دارد. پوتین اما افزوده است که امنیت جنوب روسیه به ثبات افغانستان گره خورده و ما باید از این ناحیه اطمینان داشته باشیم.

پوتین در این جلسه چنین تصریح کرده است: “روسیه شاید هیچ‌گاه نتواند که از نگرانی‌ها در مورد جبهه جنوبی‌اش فارغ شود. حرکت‌های گرم و سرد اسلام‌گرایان در آسیای میانه، وضعیت افغانستان و حملات خونبار اخیر داعش در افغانستان، زمینه‌های است که به نگرانی‌های روسیه می‌افزاید.”

این در حالی است که جمال‌ناصر غروال که به نماینده گی از طالبان به عنوان شارژدافیر سفارت افغانستان به روسیه فرستاده شده، به روز جمعه رسماً کارش را در این سِمت آغاز نمود.

وزیر خارجه روسیه گفته است که شارژدافیر جدید افغانستان، پس از اخذ مجوز، کارش را رسماً آغاز کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x