صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

واکنش سازمان ملل به حمله تروریستی بر خانقاه «خلیفه صاحب» در کابل

حمله تروریستی روز گذشته بر نمازگزاران، واکنش‎ سازمان ملل و نهادهای حقوق‎بشری در کابل را درپی داشته است.

حمله تروریستی روز گذشته بر نمازگزاران، واکنش‎ سازمان ملل و نهادهای حقوق‎بشری در کابل را درپی داشته است.

پیک‌آفتاب: میتی نودسن (Mette Knudsen) معاون فرستاده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد در افغانستان می‎گوید که واژه ای برای نکوهش این عمل نفرت‎انگیز وجود ندارد. وی تصریح می‎کند، عبادت کننده‎ها در حالی هدف قرار گرفتند که برای عید آماده گی می‎گرفتند.

معاون فرستاده ویژه ملل متحد در افغانستان می‎افزاید که از وقوع این رویداد تروریستی وحشت‎زده شده است: «هیچ کلمه‌ای برای محکوم کردن این رویداد نفرت‌انگیز -هدف قراردادن مکان عبادت در حالی که مسلمانان در سراسر افغانستان برای جشن عید آماده می‌شوند، وجود ندارد.»

در همین حال، سمیرا حمیدی مسئول بخش جنوب آسیا در سازمان عفو بین الملل نیز در واکنش به حمله بر خانقاه «خلیفه صاحب» و حملات تروریستی روزهای اخیر در کابل، بلخ و کندز می‎گوید که ماه مبارک رمضان در افغانستان با خونریزی در حال سپری شدن است.

همچنان، توماس ویست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان نیز حمله عصر گذشته در کابل را نکوهش کرده و بر پایان چنین حملات تأکید کرده است: «من حملات وحشتناک علیه افغان‎های بی‎گناه در هفته گذشته (و) حمله بر مسجد خلیفه صاحب را محکوم می‎کنم. این حملات باید پایان یابد.»

وی تأکید می‎کند که عاملان چنین رویدادهایی باید به پنجه عدالت سپرده شود.

حمله بر خانقاه «خلیفه صاحب» در شهر کابل، شام گذشته 9 ثور در کابل هنگامی به وقوع پیوست که نمازگزاران مشغول ادای ذکر بودند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x