صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین و زلنسکی به اجلاس سران گروه 20 دعوت شدند

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اشتراک در اجلاس سران گروه 20 از سوی اندونیزیا دعوت شدند. قرار است این اجلاس در ماه نوامبر امسال برگزار شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای اشتراک در اجلاس سران گروه 20 از سوی اندونیزیا دعوت شدند. قرار است این اجلاس در ماه نوامبر امسال برگزار شود.

پیک‌آفتاب: جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونیزیا روز جمعه 29 اپریل، گفت که از همتای اوکراینی‌اش در اجلاسی که در آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اشتراک می‌کند، دعوت کرده است.

پوتین اشتراک در این اجلاس را پذیرفته اما دفتر رئیس جمهور اوکراین تا اکنون در مورد اشتراک او چیزی بیرون نداده است.

اکثریت اعضای گروه 20 و کشورهای صنعتی جهان، تهاجم روسیه به اوکراین را نکوهش کرده‌اند اما اندونیزیا تاکنون در این مورد موقف بی‌طرفی اتخاذ کرده است.

در همین حال، زلنسکی در توییتر خود نگاشته است که ما از بایدن و مردم امریکا به خاطر رهبری در حمایت از اوکراین در مبارزه علیه تجاوز روسیه سپاس‌گزاریم. ما از ارزش‌های مشترک دموکراسی و آزادی دفاع می‌کنیم. ما از کمک ایالات متحده قدردانی می‌کنیم. امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در توییتی گفته است که درخواست کمک مالی من تضمین می‌کند که حمایت ما از ارتش اوکراین در هفته‌ها و ماه‌های حیاتی آینده ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه با نشر توییتی گفته است که درباره جنایات رژیم کی‌ف از سال 2014 تا 2022، از جنگ تا سرکوب زبان و رسانه روسی بیش‌تر بدانید. حقایق و شهادت‌های سخت که “غرب جمعی” و رژیم کی‌ف ترجیح می‌دهند سکوت کنند.

این در حالی است که روسیه تایید کرد که در حین بازدید دبیرکل سازمان ملل از کی‌ف، این شهر را هدف حمله هوایی قرار داده است، رخ‌دادی که در جریان آن یک روزنامه‌نگار نیز کشته شد. وزارت دفاع روسیه مدعی شد که با “سلاح‌های با دقت بالا و دوربرد” خود تاسیسات تولید موشک و شرکت فضایی “ارتیوم” در کی‌ف را ویران کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه بریتانیا پیش‌تر در گردهمایی در لندن گفته بود که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد.

وزارت خارجه بریتانیا: اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، ما هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد

قانون‌گذاران کانادا: اقدام‌های روسیه در اوکراین “نسل‌کشی” است

چین: امریکا نمایش جعلی حمایت از اوکراین را بازی می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x