صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خشم شدید چین از حمله انتحاری در کراچی پاکستان

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری در پکن می‎گوید، کشورش از پاکستان خواسته است تا عاملان حمله بر استادان انستیتوت کنفسیوس در دانشگاه کراچی را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری در پکن می‎گوید، کشورش از پاکستان خواسته است تا عاملان حمله بر استادان انستیتوت کنفسیوس در دانشگاه کراچی را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارند.

پیک‌آفتاب: وانگ ونبین وزارت خارجه چین می‎‏گوید: «این یک حمله تروریستی انتحاری از پیش طراحی شده است که شهروندان چینی را هدف قرار داده است. این که تروریست ها معلمانی را که به پیشبرد تمدن بشری و ترویج مبادلات فرهنگی تلاش می‎کنند، به قتل می‎رسانند وحشیانه و ظالمانه است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین می‎گوید، پس از وقوع حادثه دیپلمات‎های این وزارت به محل حادثه حضور یافتند و وزارت امور خارجه چین از طرف پاکستانی خواست از طریق کانال‌های متعدد، اقدامات همه جانبه را برای مداوای مجروحان و رسیدگی به مسائل بعدی قربانیان انجام دهد و عاملان این رویداد را در اسرع وقع دستگیر کنند.»

این در حالیست که شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز شب گذشته برای ابراز همدردی از سفارت چین در پاکستان بازدید و تاکید کرد که دولت پاکستان تمام امکانات را برای انجام تحقیقات عمیق در مورد این حادثه انجام می‎دهد.

به نقل از وزارت امور خارجه چین، نخست وزیر پاکستان گفته است: «تا زمانی که مجرمان به جزای اعمال شان نرسند، آرام نخواهیم گرفت. وی همچنین به همکاری کامل با چین اطمینان داده و وعده سپرده است تا امنیت پرسنل، پروژه‎ها و موسسات چینی مستقر در پاکستان را تامین کند.»

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین، نخست وزیر پاکستان گفته است که دولت او هرگز به هیچ نیرویی اجازه نخواهد داد که دوستی و همکاری بزرگ پاکستان و چین را تضعیف کند.

وزارت خارجه چین به همکاری مشترک پکن و اسلام آباد در راستای مبارزه علیه تروریزم و افراط گرایی تاکید کرده و تصریح می‎کند که خون شهروندان چینی بیهوده ریخته نخواهد شد.

وانگ ونبین، در این کنفرانس خبری با اشاره به بزرگترین پروژه اقتصادی مشترک پاکستان و چین (یک کمربند-یک جاده) در پاسخ به پرسش خبرنگار فرانس پرس گفت که دوستی و همکاری اقتصادی پکن و اسلام آباد مستحکم و شکست ناپذیرند: «من همچنین می خواهم تأکید کنم که دوستی آهنین بین چین و پاکستان شکست ناپذیر است و هرگونه تلاش برای تضعیف اعتماد و همکاری متقابل چین و پاکستان و ایجاد کریدور اقتصادی چین و پاکستان هرگز موفق نخواهد شد. تروریست ها بهای سنگینی برای جنایات خود خواهند پرداخت.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x