صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امیر‌ عبداللهیان: از بازگشت روابط عادی با کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از دیدار قریب الوقوع خود و وزیر خارجه عربستان سعودی خبر داده و افزوده که دو طرف توافق کرده اند، تا هئیت‌های فنی از سفارتخانه‌های و سرکنسولگری‌های مقیم دو کشور بازدید نمایند تا مقدمات عملی بازگشایی سفارتخانه‌ها فراهم گردد.

پیک‌آفتاب: حسین امیر عبداللهیان که دیروز یک‌شنبه 19 مارچ در نشست خبری سخن می‌گفت از فرستادن هئیت فنی برای بازدید از اماکن کنسولی و سفارتخانه‌های عربستان و ایران از سوی مسئولین جهت مهیا شدن مقدمات عملی بازگشایی آن‌ها خبر داده است.

وزیر خارجه ایران در حالی از توافق با عربستان برای بازدید هئیت‌های فنی دو کشور خبر داده است که علیرغم توافق مشابهی که دو ماه قبل میان ایران و بحرین صورت گرفت کماکان موانعی برسر بازگشایی سفارتخانه‌های تهران – منامه و عادی سازی رابطه میان این دو کشور وجود دارد.

او دیروز گفته بود “سلطان عمان در جریان سفری که به منامه داشتند ایده بازگشت روابط دو کشور را به حالت طبیعی مطرح نمود. دو ماه پیش توافق اولیه‌ای از این طریق برای بازدید هئیت‌های فنی ایران و بحرین از سفارتخانه و اماکین دیپلماتیک هر دو طرف ایجاد شد. ما هئیت فنی‌مان را به منامه جهت بازدید از سفارتخانه و اماکین دیپلماتیک ایران اعزام نمودیم. هئیت پارلمانی ما هم برای شرکت در اتحادیه بین المجالس جهانی سفر کرد.”

رییس دستگاه خارجی ایران در پاسخ به سوالی که چرا هئیت بحرینی تاکنون به تهران سفر نکرده توصیحی نداده و به گفتن این اکتفا نمود که “طبعا ما از بازگشت روابط عادی با کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم و امیدواریم برخی موانعی که اکنون در این مسیر بین تهران و منامه وجود دارد از میان برداشته شود.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x