صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیرخارجه ایران و امارت اسلامی درباره ی عمل مشترک بر علیه اسرائیل گفت‌وگو تلفنی داشتند

پیک آفتاب:طبق گزارش های بدست آمده،علی باقری وزیر خارجه جمهوری اسلامی و مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی در یک تماس تلفنی درباره «اقدام مشترک» کشورهای علیه اسرائیل گفت‌وگو داشتند. در بیانیه وزات خارجه ایران  آمده است که آقای باقری آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه‌های مختلف با افغانستان بیان کرد. وزارت خارجه […]

پیک آفتاب:طبق گزارش های بدست آمده،علی باقری وزیر خارجه جمهوری اسلامی و مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه امارت اسلامی در یک تماس تلفنی درباره «اقدام مشترک» کشورهای علیه اسرائیل گفت‌وگو داشتند.

در بیانیه وزات خارجه ایران  آمده است که آقای باقری آمادگی کشورش را برای همکاری در زمینه‌های مختلف با افغانستان بیان کرد.

وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شده، نوشت که وزیر خارجه ایران «بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی در فشار بر این رژیم برای توقف جنایاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.»

براساس این بیانیه، وزیران خارجه امارت اسلامی و ایران درباره «آخرین وضعیت جنگ غزه و جنایات» اسرائیل صبحت کرده‌اند.

در این گفت‌وگو تلفنی با اشاره به اقدام آفریقای جنوبی، شکایت از اسرائیل در دادگاه لاهه، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی علیه تل‌آویو تاکید شده است.

امارت اسلامی نیز ، ۲۹ جوزا در بیانیه‌ای درباره این گفت‌وگو نوشت که آقای باقری از «موقف مشترک» جمهوری اسلامی و امارت اسلامی در خصوص جنگ غزه ستایش کرده است.

در قسمتی از بیانیه وزارت خارجه امارت اسلامی به نقل از امیرخان متقی آمده که است که افغانستان کشوری «آزاد و مستقل» است و مداخله در آمور آن به نفع هیچ کسی نیست. ایشان می گوید: «تنها با همکاری، تفاهم و مشورت ممکن است در بخش‌های مختلف پیشرفت قابل توجه ایی صورت می گیرد.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x