صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نخست وزیز کانادا:اسرائیل باید از دستور جدید دیوان بین‌المللی دادگستری پیروی کند

پیک آفتاب: براساس گزاش های بدست آمده سی‌بی‌سی می گوید، نخست وزیر کانادا«جاستین ترودو»در واکنش به دستور جدید دادگاه لاهه گفت: عملیات نظامی در رفح باید هم اکنون متوقف شود. جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی، بار دیگر موضع اوتاوا را درباره درخواست آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی را تکرار کرد و گفت: پیشنهاد […]

پیک آفتاب: براساس گزاش های بدست آمده سی‌بی‌سی می گوید، نخست وزیر کانادا«جاستین ترودو»در واکنش به دستور جدید دادگاه لاهه گفت: عملیات نظامی در رفح باید هم اکنون متوقف شود.

جاستین ترودو در یک کنفرانس مطبوعاتی، بار دیگر موضع اوتاوا را درباره درخواست آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی را تکرار کرد و گفت: پیشنهاد دیوان بین المللی دادگستری الزامی است و  انتظار داریم همه از این دستور به عنوان مساله ای در حوزه قوانین بین المللی تبعیت کنند.

بی بی سی نوشت: تصمیم جدید دیوان لاهه حامی پیامی سه جانبه به اسرائیل است که شامل دستور به اسرائیل برای توقف حملات به رفح، اجازه دسترسی تحقیق کنندگان جنایت جنگی به غزه و افزایش فوری کمک های بشردوستانه به منطقه است.

یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل «بنی گانتس »بیان کرده است که ارتش اش به رغم دستور دیوان بین المللی دادگستری رویه نظامی خود را تغییر نخواهد داد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ۴ ثور تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح «الزام آور» است و همه طرف ها باید از آن پیروی کنند.

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x