صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

گوترش: از هر سه زن یک زن مورد خشونت مسقیم قرار می‌گیرد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته است که در جهان از هر سه زن یک زن به طور مستقیم خشونت را تجربه می‌کند و این برای بشر دردناک است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته است که در جهان از هر سه زن یک زن به طور مستقیم خشونت را تجربه می‌کند و این برای بشر دردناک است.

پیک‌آفتاب: دبیرکل سازمان ملل روز گذشته 6 حمل، با نشر توییتی گفته است که این نهاد با دولت‌ها کار می‌کنند تا قوانین و مقررات برای محافظت بهتر از زنان و دختران بهبود یابد. گوترش تاکید کرده که باید به این بلای خشونت مبتنی بر جنسیت پایان داده‌ شود تا دیگر کسی مورد خشونت بر اساس جنسیت قرار نگیرد.

گوترش گفته است که خشونت علیه زنان و دختران ممکن است “طولانی‌ترین و مرگ‌بارترین بیماری همه‌گیر در جهان” باشد.

از جانب دیگر، آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که در هر 11 دقیقه یک زن توسط همسر یا یکی از اعضای خانواده‌اش، آن هم در خانه خودش، جایی که باید امنیت داشته باشد، کشته می‌شود و این فاجعه است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده که “ما نمی‌توانیم جهانی را بپذیریم که در آن نیمی از بشریت در کوچه‌ها، خانه‌ها یا هم به گونه‌ آنلاین در معرض خطر قرار دارند”.

از جانب دیگر، گوترش در توییت دیگری نگاشته است: “من به موزامبیک برای دست‌یابی به برابری جنسیتی در سطح وزیران برای اولین بار در تاریخ این کشور تبریک می گویم. تنها با مشارکت برابر زنان در همه عرصه‌ها می‌توان امیدوار بود که به آینده‌ای بهتر برای همه دست یابیم”.

این وضعیت در افغانستان خراب‌تر نیز می‌باشد. این در حالی است که با به قدرت رسیدن طالبان در 15 اگست سال گذشته، آن‌ها هر روز محدودیت‌های تازه‌تر و قیودات بیش‌تری را بر زنان وضع می‌کنند، طوری‌که در تازه‌ترین مورد، آن‌ها بار دیگر دروازه‌های مکتب را به روی دانش آموزان دختر بسته و زنان اجازه ندارند بدون محرم سفر کنند.

از سوی دیگر، گزارش‌ها می‌رساند که طالبان شام‌گاه روز گذشته ۶ حمل، مانع پرواز چند زن از میدان‌ هوایی بین‌المللی کابل شده‌اند. در همین حال، آسوشیتدپرس گزارش داده که یک تعداد از زنان، شام روز جمعه به میدان هوایی بین‌المللی کابل رفتند تا از آن‌جا به داخل و خارج کشور پرواز نمایند، اما طالبان مانع آن‌ها شدند. طالبان پیش‌تر هم مانع رفتن صدها هزار دانش‌آموز دختر به مکتب شده بودند، اقدامی که واکنش‌های گسترده جهانی را در پی داشت.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به تاریخ ۲۲ فبروری، گفته بود که جهان در سال‌های اخیر با “بزرگ‌ترین بحران صلح و امینت” مواجه بوده است.

گوترش: جهان در سالیان اخیر با بزرگ‌ترین فقدان صلح و امنیت مواجه بوده است

آنتونیو گوترش: بشر با دست خود، قبر خود را می‌کند

گوترش: امنیت جهانی به امنیت افغانستان گره خورده است

گوترش: تروریستان به دنبال جای پیدا کردن در کشورهای خارجی هستند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x