صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کانگرس امریکا: کمک‌ها به افغانستان مستقیماً به مردم داده شود

شماری از اعضای کانگرس امریکا در نامه‌ای از حکومت این کشور خواسته‌‌اند که برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه‌بار در افغانستان، به گونه‌ مستقیم به مردم این کشور کمک کند.

شماری از اعضای کانگرس امریکا در نامه‌ای از حکومت این کشور خواسته‌‌اند که برای جلوگیری از فروپاشی فاجعه‌بار در افغانستان، به گونه‌ مستقیم به مردم این کشور کمک کند.

پیک‌آفتاب: این نامه که به وزارت‌های خارجه و مالیه امریکا فرستاده شده، 37 عضو کانگرس امریکا اعم از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان امضا کرده‌اند. در نامه خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه و جنت یلن، وزیر مالیه امریکا گفته شده که کانگرس تمایملی برای کمک به طالبان ندارد.

با این حال در نامه تاکید شده که افغانستان در آستانه‌ فروپاشی اقتصادی است و برای کمک به مردم این کشور، می‌شود رویکردی اتخاذ کرد که زمینه‌ی مشروعیت‌دهی به طالبان را فراهم نکند.

کانگرس امریکا از جو بایدن، رئیس جمهور آن کشور هم خواسته تا دارایی‌های مسدود شده‌ افغانستان را به یک نهاد مناسب بدهد. آنان از سازمان ملل به عنوان یکی از این نهادها نام برده و گفته‌اند که با آزادکردن آن، این نهاد می‌تواند معاشات آموزگاران را پرداخت و غذای کودکان را تامین کند.

در نامه تاکید شده که امریکا باید یک رهنمود مالی را ارایه کند تا در آن، معافیت تحریم‌های کنونی در امر کمک‌های بشردوستانه روشن باشد.

با تسلط طالبان بر افغانستان بهای دالر در مقابل پول افغانی به گونه‌ بی‌پیشینه افزایش یافت. عمده‌ترین دلیل آن مسدودشدن حدود ۹ میلیارد دالر امریکایی سرمایه‌ بانک مرکزی توسط دولت امریکا است.

این در حالی است که چند روز قبل توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته که کشورش ۴۷۴ میلیون دالر امریکایی را به افغانستان کمک می‌کند. اما پول‌های مسدود شده آزاد نمی‌شود.

امریکا: به افغانستان کمک می‌کنیم اما پول‌های مسدود شده آزاد نمی‌شود

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x