صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کابینه طالبان: تاخیر در روند استخدام طالبان به ادارات دولتی پذیرفتنی نیست

کابینه طالبان از کندی روند استخدام افراد طالبان در ادارات دولتی انتقاد کرده و کمیسیونی را برای بررسی ان موضوع توظیف نموده است. کابینه تاکید کرده که اعضای طالبان هرچه سریع‌تر در ادارات دولتی جابه‌جا شوند.

کابینه طالبان از کندی روند استخدام افراد طالبان در ادارات دولتی انتقاد کرده و کمیسیونی را برای بررسی ان موضوع توظیف نموده است. کابینه تاکید کرده که اعضای طالبان هرچه سریع‌تر در ادارات دولتی جابه‌جا شوند.

پیک‌آفتاب: منابع به خبرگزاری پیک‌آفتاب می‌گویند رهبری طالبان از این‌که افراد طالبان به سرعت در ادارات دولتی جابه‌جا نشده و روند استخدام آن‌ها به کندی به پیش می‌رود، به شدت انتقاد کرده است. منبع می‌گوید که کابینه طالبان در نشست اخیر خود کمیسیونی را برای بررسی این موضوع مامور کرده است. این کمیسیون باید روند استخدام افراد طالبان در ادارات دولتی را پیگیری نماید و دلایل کندی این روند را گزارش دهد. پیش‌تر مولوی محمدیعقوب، وزیر دفاع طالبان در جریان بازدید از قول اردوی الفتح نیز گفته بود که اعضای طالبان باید بدون سند و مدرک تحصیلی در ادارات دولتی استخدام شوند.

در همین حال، کابینه طالبان در تازه‌ترین نشست خود گفته که به زودی در مورد ادامه کار دادستانی کل، دوسیه‌های زندانیان سابق، اموال مصادره شده و طالبانی که با حکومت پیشین هم‌کاری کرده‌اند، تصمیم گرفته خواهد شد. به اساس فیصله کابینه طالبان، دادستانی کل وظیفه گرفته تا در مورد فساد در ادارات کنونی و مقامات فاسد امارت اسلامی بررسی‌های خود را آغاز کند.

در حالی‌که تنها شش ماه از حاکمیت طالبان بر افغانستان می‌گذرد، بسیاری از مقامات طالبان اکنون به دلیل فساد وظایف‌شان تعلیق شده است. شماری از این مقامات در بازداشت به سر می‌برند. گزارش‌های تایید نشده نیز وجود دارد که بسیاری از ادارات طالبان از جمله گمرگ‌ها و ریاست‌های پاسپورت طالبان در کابل و ولایات، غرق در فساد هستند و میلیون‌ها افغانی به شکل غیررسمی در این ادارات از شهروندان اخذ شده است. بسیاری از شهروندان می‌گویند که افراد طالبان در ریاست‌های پاسپورت و تذکره، مبالغ هنگفتی را به صورت دستی از آن‌ها می‌گیرند و آن‌ها به دلیل ترس از جان‌شان نمی‌توانند این موارد را گزارش نمایند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x