صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پوتین خواهان کمک فوری برای شهروندان افغانستان شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که شرایط مردم افغانستان خراب است و باید به این کشور فوری کمک فراهم شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است که شرایط مردم افغانستان خراب است و باید به این کشور فوری کمک فراهم شود.

پیک‌آفتاب: رئیس جمهور روسیه تاکید کرده که برای کمک به مردم افغانستان، باید ذخایر مالی این کشور فوراً آزاد شود تا از بحران انسانی جلوگیری به عمل آید.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در همایش سرمایه‌گذاری “راسیا زاریوب” گفته است که اوضاع افغانستان به شدت خراب است و باید برای مردم افغانستان فوراً کمک‌های بشردوستانه فراهم شود. پوتین در این همایش افزوده است: “وضعیت اقتصادی مردم افغانستان کاملاً فروپاشیده و تنها 7 درصد از مردم توانایی تامین نیازهای اولیه زندگی را دارا می‌باشد. بناً ذخایر مالی مسدود شده در بانک‌های کشورهای اروپایی باید به هدف کمک‌های بشردوستانه آزاد شود”.

پوتین در بخشی از صحبت‌های خود افزوده است: “آنچه مربوط به افغانستان می‌شود وضعیت دشواری است و همه از آن آگاه‌اند. اکنون زمان برای توصیف طالبان و غیره نیست و این گروه کنترل کشور را در دست دارند. فعلاً زمان کمک به مردم افغانستان است که از فاجعه انسانی جلوگیری شود. باید به مردم افغانستان کمک شود و حداقل پول‌ها را آزاد شود. منابع مالی شهروندان افغانستان که در حساب‌های بانکی غرب و به ویژه در ایالات متحده امریکا گیر مانده باید آزاد شود و به مردم فرصت داده شود تا حداقل مسائل ابتدایی و اولیه زندگی خود را مدیریت کنند”.

او تاکید کرد: “حداقل می‌توان ذخایر منجمد شده را به روشی هدفمند برای رسیدگی به مسائل بشردوستانه، خرید تجهیزات طبی، دوا، پوشاک و حمایت از کودکان آزاد کرد”.

این در حالی است که پیشتر کشورهای روسیه، چین و هند نسبت به وخامت اوضاع بشری در افغانستان هشدار داده بودند.

هشدار کشورهای چین، روسیه و هند درباره وخامت اوضاع بشری در افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x