صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار کشورهای چین، روسیه و هند درباره وخامت اوضاع بشری در افغانستان

کشورهای روسیه، چین و هند نسبت به وخامت اوضاع بشری در افغانستان هشدار داده و افزایش روزافزون قاچاق مواد مخدر از این کشور را مایه نگرانی دانستند.

کشورهای روسیه، چین و هند نسبت به وخامت اوضاع بشری در افغانستان هشدار داده و افزایش روزافزون قاچاق مواد مخدر از این کشور را مایه نگرانی دانستند.

پیک‌آفتاب: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه؛ وانگ یی، وزیر خارجه چین و اس جایشنکر، وزیر خارجه هند؛ به دلیل بحران انسانی روزافزون در افغانستان و افزایش قاچاق مواد مخدر از این کشور ابراز نگرانی کردند. این کشورها از امارت اسلامی خواستند که به قطع‌نامه‌های سازمان ملل متحد در افغانستان احترام بگذارند.

وزیران خارجه روسیه، هند و چین روز جمعه 26 نوامبر در نشستی آنلاین وضعیت جاری در افغانستان را به بحث گرفتند. این سه کشور وضعیت افغانستان را به لحاظ انسانی رقت‌بار و افزایش ناامنی و گسترش قاچاق مواد مخدر را مایه نگرانی دانستند.

سرگئی لاوروف، وانگ یی و اس جایشنکر پس از این نشست، اعلامیه‌ای مشترکی را صادر کردند که در متن آن چنین آمده است: “اوضاع انسانی در افغانستان به شدت وخیم است و گسترش قاچاق مواد مخدر از این کشور جداً مایه نگرانی می‌باشد”. وزیران خارجه این سه کشور اعلان کردند که “وضعیت انسانی در افغانستان به شدت مایه نگرانی است و میلیون‌ها انسان در معرض گرسنگی شدید قرار دارند”.

وزیران خارجه این سه کشور از جامعه جهانی و کشورهای کمک کننده خواهان کمک فوری انسان‌دوستانه فوری و بدون مانع برای افغانستان شدند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: “ما از طالبان می‌خواهیم که به نتایج قطع‌نامه‌های سازمان ملل متحد در مور افغانستان و نقش مرکزی این سازمان در افغانستان احترام بگذارند”.

در بخش دیگری از این اعلامیه مشترک آمده است: “گسترش قاچاق مواد مخدر و ترانزیت غیرقانونی تریاک و مت آمفتامین از افغانستان تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات کشورهای منطقه است و برای سازمان‌های تروریستی پول فراهم می‌کند”.

این در حالی مطرح می‌شود که روسیه پیشتر نیز از افزایش تروریزم و گسترش مواد مخدر در افغانستان هشدار داده و آن را مایه نگرانی کشورهای منطقه توصیف کرده بود.

روسیه درباره افزایش تروریزم و مواد مخدر در افغانستان هشدار داد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x