صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پرداخت حقوق ۳ ماهه کارمندان دولتی از بودجه خارجی

وزارت مالیه امارت اسلامی اعلام کرده که حقوق سه ماهه‌ی کارمندان دولتی به صورت یکجا پرداخت می‌شود. این وزارت گفته که پرداخت معاشات سه ماهه تمامی کارمندان از امروز به اجرا گذاشته شده است.

وزارت مالیه امارت اسلامی اعلام کرده که حقوق سه ماهه‌ی کارمندان دولتی به صورت یکجا پرداخت می‌شود. این وزارت گفته که پرداخت معاشات سه ماهه تمامی کارمندان از امروز به اجرا گذاشته شده است.

پیک‌آفتاب: انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی به نقل از وزارت مالیه گفته که از امروز معاشات ۳ ماهه (سنبله، میزان و عقرب) تمامی کارمندان دولتی به صورت یکجایی پرداخت می‌شود. او در صفحه توییتر خود به نقل از وزارت مالیه نوشته است: “از امروز معاشات ۳ ماهه (از سنبله، میزان و عقرب) همه کارمندان دولتی یکجایی/ یکمشت پرداخته می‌شود.”

هرچند سخنگویان امارت اسلامی و نیز وزارت مالیه در این زمینه توضیح بیشتر نداده‌اند، اما منابع به خبرگزاری پیک‌آفتاب می‌گویند که این معاشات با کمک کشورهای خارجی اجرا شده است. به گفته‌ای این منابع، کشور آلمان معاش کارمندان معارف، کشور هالند معاش کارمندان بخش صحت و امریکا معاش دیگر کارمندان دولتی را پرداخت می‌کنند. منابع افزوده‌اند که این فیصله در دیدار آخر مقامات غربی با مقامات امارت اسلامی در کابل صورت گرفته است.

گفته می‌شود که همزمان با دیدار نمایندگان هالند و آلمان با مقامات ارشد امارت اسلامی در کابل، نماینده امریکا و نماینده ویژه سازمان ملل نیز به صورت آنلاین شرکت داشته‌اند و در آن نشست، مقامات امریکایی به طالبان هشدار داده‌اند در صورتی که امارت اسلامی در زمینه رعایت حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق کودکان و حقوق اقلیت‌ها اقدامات عملی نکنند، کمک‌های خارجی به صورت دائمی قطع خواهد شد.

نماینده امریکا همچنین به طالبان گفته است که امارت اسلامی، ضمن فراهم سازی مقدمات حکومت فراگیر، در راستای احیای اردوی ملی تلاش کند و به جای نیروهای کنونی امارت اسلامی، باید از نیروهای آموزش دیده اردو و پولیس دولت پیشین برای تامین امنیت استفاده شود.

با این همه، انعام‌الله سمنگانی در توییتر خود گفته که به زودی معاشات کارمندان بازنشسته نیز پرداخت خواهد شد. او گفته که با رفع مشکلات تخنیکی در این زمینه، معاشات این دسته از کارمندان نیز به آنان پرداخت می‌شود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x