صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاکستان خواهان تعامل معنادار جهان با طالبان

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواستار تعامل سازنده جامعه جهانی با طالبان شده است.

شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خواستار تعامل سازنده جامعه جهانی با طالبان شده است.

پیک‌آفتاب: طبق اعلامیه وزارت خارجه پاکستان، در این دیدار که روز گذشته ۱۶ قوس، در بروکسل انجام شده، قریشی و استولتنبرگ پیرامون تحولات منطقه‌ای، روابط دو جانبه و اوضاع افغانستان گفتگو کرده‌اند.

قریشی بر تعهد پاکستان برای پیشبرد مناسبات صلح‌آمیز و سازنده با همسایگان خود برای پایداری صلح و ثبات در جنوب آسیا تاکید کرده است.

بر اساس اعلامیه، وزیر امور خارجه پاکستان، تشدید بحران انسانی در افغانستان را نگران‌کننده توصیف کرده و خواستار تعامل سازنده جامعه بین‌الملل با امارت اسلامی برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از تخریب اقتصادی و اجتماعی کشور شده‌ است. او گفته که تعامل جهان با طالبان، برای جلوگیری از سرازیر شدن موج پناهجویان و گسترش تروریزم در این کشور اجتناب‌ناپذیر است.

پاکستان از حامیان اصلی امارت اسلامی دانسته می‌شود. اسلام‌آباد در حالی خواستار تعامل جهان با حاکمان فعلی افغانستان شده که تاکنون هیچ کشوری حاکمیت آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌است.

هم‌چنین، مقام‌های امارت اسلامی می‌گویند، تمام شرایط شناسایی رسمی را انجام داده‌اند.

مجاهد: شرایط به رسمیت شناختن را تکمیل کردیم، به کسی اجازه دخالت نمی‌دهیم

کشورهای خارجی اما مبارزه با تروریزم، تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر و حقوق زنان را شرایط عمده به رسمیت شناخته شدن دولت امارت اسلامی گفته‌اند.

هشدار امریکا به امارت اسلامی؛ شرط‌های جامعه جهانی برآورده نشود، کمک‌ها قطع می‌شود

اتحادیه اروپا: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x