صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور امریکا و روسیه، برگزاری نشست درباره بحران اوکراین را پذیرفته‌اند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرده که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور امریکا و روسیه، برگزاری نشست درباره بحران اوکراین را پذیرفته‌اند.

پیک‌آفتاب: کاخ ریاست جمهوری فرانسه در اعلامیه‌ای گفته است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور روز یک‌شنبه 20 فبروری، با ولادیمیر پوتین و جو بایدن از طریق تلفن صحبت کرده است. در متن این اعلامیه آمده است: “پیشنهاد برگزاری یک نشست بین بایدن و پوتین و یک نشست با طرف‌های درگیر در قضیه، برای گفتگو در مورد امنیت و ثبات در اروپا را ارائه شده است”.

در بخش دیگر اعلامیه کاخ الیزه آمده است: “این نشست فقط می‌تواند در شرایطی برگزار شود که روسیه به اوکراین حمله نکند. مکرون نیز با تمام طرفین برای آمادگی این مباحث هم‌کاری خواهد کرد”.

بر اساس اعلامیه کاخ الیزه، رؤسای جمهور روسیه و امریکا، هر دو قاعده کلی این نشست را پذیرفته‌اند. این اصل باید در دیدار روز پنج‌شنبه 24 فبروری، بین آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه امریکا و روسیه نیز آماده شود.

پیش‌تر شبکه فرانسوی بی‌اف‌ام‌تی‌وی از گفتگوی تلفنی مکرون با پوتین برای بار دوم در روز یک‌شنبه خبر داده بود. تماس مجدد مکرون با پوتین در حالی اتفاق افتاد که رئیس جمهور فرانسه پیش از آن با رهبران امریکا، بریتانیا، اوکراین و آلمان نیز تلفنی تبادل نظر کرده بود.

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه در نخستین تماس تلفنی‌شان در روز یک‌شنبه درباره گفتگوی سه جانبه (روسیه، اوکراین، سازمان امنیت و هم‌کاری اروپا) که روز دوشنبه 21 فبروری، برگزار می‌شود، توافق کردند. رئیس جمهور روسیه به مکرون گفته که قصد دارد پس از پایان مانور نظامی مشترک، نیروهای خود را از بلاروس خارج کند.

از جانب دیگر، دفتر ریاست جمهوری روسیه در توییتی نگاشته است: “گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه: تحولات اوکراین، تخلیه شهروندان LPR و DPR”.

از جانب دیگر، در ساعات پایانی روز یک‌شنبه 20 فبروری، دولت بریتانیا اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست ‌وزیر این کشور درباره وضع اوکراین با مکرون گفتگو کرده و جانسون به همتای فرانسوی خود گفته که “تعهدات” پوتین به مکرون نشانه‌ای امیدبخش برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک در زمینه بحران اوکراین است.

این در حالی است که پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا روز 19 فبروری، گفت که او متقاعد شده که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته که به اوکراین حمله کند. او اگرچه می‌گوید هنوز امکان دیپلماسی وجود دارد، اما تصور می‌کند که حمله روسیه به کشور اوکراین ظرف چند روز آینده رخ می‌دهد.

بایدن: پوتین به اوکراین حمله می‌کند

اوکراین: روسیه نیروهایش را از مرز اوکراین خارج نکرده است

پارلمان روسیه خواهان حمایت پوتین از تجزیه شرق اوکراین شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x