صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان منحل شد

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور جهت برگزاری انتخابات جدید منحل شد.

پارلمان پاکستان به درخواست عمران خان، نخست وزیر این کشور جهت برگزاری انتخابات جدید منحل شد.

پیک‌آفتاب: عمران خان، نخست وزیر پاکستان توصیه‌ای به عارف علوی، رئیس جمهور این کشور برای انحلال مجلس ملی برای برگزاری انتخابات جدید در کشور ارسال کرده است.

وی امروز پس از رد رای عدم‌اعتماد مخالفان توسط قاسم خان سوری، معاون رئیس مجلس بر اساس اصل 5 قانون اساسی، در یک سخنرانی کوتاه خطاب به ملت این را اعلام کرد.

از سوی دیگر؛ عمران خان، نخست وزیر این کشور گفت که پس از انحلال مجلس، تشکیلات موقت تشکیل خواهد شد و روند برگزاری انتخابات جدید را آغاز خواهد کرد. او گفت که مردم باید برای انتخابات جدید آماده شوند.

عمران خان گفت که اقدام رای عدم‌اعتماد علیه او بر اساس یک دستور کار خارجی است و یک دولت منتخب را نمی‌توان تحت یک توطئه خارجی برکنار کرد.

وی خنثی کردن این توطئه را به ملت تبریک گفت. او گفت که فقط مردم قدرت دارند که یک دولت منتخب را در کشور به وجود بیاورند.

از جانب دیگر، مجلس نمایندگان پاکستان برای اخذ رای عدم‌اعتماد به عمران خان، نخست وزیر این کشور به ریاست قیصر سوری، معاون رئیس مجلس، روز یک‌شنبه 3 اپریل دایر شد.

در همین حال، رسانه‌های پاکستان گزارش می‌دهند که در رای‌گیری امروز پارلمان پاکستان، سرنوشت ماندن یا نماندن عمران خان، نخست وزیر این کشور در قدرت معلوم می‌شود.

روزنامه اکسپرس تربیون با نشر مقاله‌ای می‌نگارد که اپوزیسیون در موقعیت راحت‌تری برای برکناری عمران خان از طریق رای عدم‌اعتماد قرار دارد، زیرا آن‌ها از حمایت حداقل 176 عضو، از جمله دو عضو مسلم لیگ، در مجلس نمایندگان برخوردار اند.

احزاب اپوزیسیون می‌گویند که عمران خان نتوانسته است اقتصاد آسیب‌دیده پاکستان را پس از همه‌گیری کووید-19 احیا نماید. مخالفان نخست وزیر به این باورند که او به وعده‌هایش برای شفاف‌تر کردن و پاسخگو ساختن بیش‌تر دولت عمل نکرده است.

در همین حال؛ مریم نواز، دختر نواز شریف، نخست وزیر پیشین و از مخالفان نخست وزیر فعلی در توییتر خود نگاشته است: “حمله به مجلس را به خاطر دارید؟ امروز انشاالله مجلس شما را به خانه می‌فرستد”.

او در توییت دیگری گفته است: “هیچ کس نباید اجازه داشته باشد که قانون اساسی پاکستان را برای حفظ کرسی خود تحریف کند. اگر این دیوانه و وسواسی به خاطر این جنایت مجازات نشود، پس از امروز قانون جنگل در این کشور حاکم خواهد شد”.

خانم نواز در توییت دیگر نگاشته است: “چهره آن‌ها را علامت گذاری کنید. این گروه مافیایی است که به قانون اساسی جمهوری اسلامی پاکستان حمله کرده و آن‌را نسخ کرده است. همه آن‌ها باید طبق ماده 6 محاکمه شوند”.

از سوی دیگر، ایکونومیست در توییتی چنین نگاشته است: “شهباز شریف، برادر نخست‌وزیر ننگین، متهم به خویشاوندی و فساد شده است”.

این در حالی مطرح می‌شود که عمران خان، نخست وزیر پاکستان با بحران رای عدم‌اعتماد مواجه است و مخالفان او را به بی‌کفایتی در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی متهم می‌کنند.

پارلمان پاکستان درباره برکناری عمران خان تصمیم می‌گیرد

نقشه ترور عمران خان خنثی شد

مریم نواز: عمران خان را اخراج می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x