صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وعده یوناما به حمایت از آزادی بیان در افغانستان

رئیس بخش سیاسی یوناما در دیدار با برخی از مسئولان رسانه‌ها در کابل گفته است که به دادخواهی برای بازماندن فضای اطلاع‌رسانی و ادامه آزادی بیان در افغانستان ادامه می‌دهند.

رئیس بخش سیاسی یوناما در دیدار با برخی از مسئولان رسانه‌ها در کابل گفته است که به دادخواهی برای بازماندن فضای اطلاع‌رسانی و ادامه آزادی بیان در افغانستان ادامه می‌دهند.

پیک‌آفتاب: دفتر نمایند‌گی سازمان ملل در افغانستان امروز پنج‌شنبه 16 سرطان، در اعلامیه‌ای نگاشته است: “اسکات اسمیت، رئیس امور سیاسی یوناما با مدیران رسانه‌های مقیم کابل دیدار کرده است.”

یوناما می‌افزاید که اسکات اسمیت در صحبت با مدیران رسانه‌ها، در مورد چالش‌های پیش روی جامعه رسانه‌ای افغانستان صحبت کرده است.

اعلامیه می‌افزاید که یوناما به دادخواهی برای پایان دادن به فضای رسانه‌ای رو به وخامت و محدودسازی آزادی بیان ادامه می‌دهد.

در اعلامیه آمده است: “نشست روز گذشته اسکات اسمیت، رئیس امور سیاسی یوناما با مدیران رسانه‌های مقیم کابل بر روی جمع از چالش‌های پیش روی جامعه رسانه‌ای افغانستان متمرکز بود.”

این در حالی است که نهاد رسانه‌ای افغانستان روز ۱۴ ثور، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مطبوعات، اعلام کرده بود که با سقوط حکومت قبلی و روی کار آمدن طالبان، رسانه‌ها در افغانستان با چالش‎های زیادی روبه‌رو گردیده است.

نهاد رسانه یی افغانستان: سقوط نظام، رسانه‌ها را در افغانستان با چالش‌های زیادی روبرو کرده است

هم چنین بازرس ویژه ایالات متحده امریکا (SIGAR) نیز در گزارشی که روز ۱۵ ثور، منتشر کرده بود، با استناد به تحقیق سازمان گزارش‌گران بدون مرز و انجمن مستقل خبرنگاران افغانستان، اعلام کرده بود که تا پایان سال 2021 میلادی، 231 رسانه از مجموع 543 رسانه فعال در افغانستان مسدود شده‌اند.

سیگار: تا پایان سال 2021 میلادی 231 رسانه در افغانستان بسته شده‌اند

در همین حال، یوناما نیز روز ۲۷ حوت سال گذشته، در حساب توییتر این نهاد از وضعیت بد خبررسانی ابراز نگرانی کرده و نوشت: “عمیقاً از بازداشت خبرنگاران و محدودیت‌های روزافزون بر رسانه‌ها نگران هستیم”. این نهاد خطاب به طالبان گفته بود که «دست از دهان بستن» بردارید.

یوناما: بازداشت روزافزون خبرنگاران، نگران‌کننده است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x