صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه ایران: به درخواست غرب جهت حل بحران اوکراین به روسیه می‌روم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران می‌گوید که هدف اصلی سفرش به روسیه، درخواست برخی طرف‌های غربی برای «نقش‌آفرینی فعال تهران» در حل بحران اوکراین است.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران می‌گوید که هدف اصلی سفرش به روسیه، درخواست برخی طرف‌های غربی برای «نقش‌آفرینی فعال تهران» در حل بحران اوکراین است.

پیک‌آفتاب: حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز گذشته 30 اگست، این موضوع را در یک نشست خبری بیان کرد ولی توضیح نداد که کدام کشور غربی از ایران درخواست کمک کرده، اما ادعای وی درباره نقش‌آفرینی ایران در حل بحران اوکراین در حالی است که طی روزهای گذشته، رسانه‌های ایران و روسیه از سفر وی به مسکو برای مذاکرات برجام خبر داده بودند.

یک روز قبل از این اظهارات، وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه 31 اگست، به مسکو سفر می‌کند و در جریان این سفر با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره “آخرین تحولات برجام و هم‌چنین هم‌کاری‌های ایران و روسیه در زمینه انرژی و حمل‌ونقل، تحولات در اوکراین، سوریه و افغانستان” گفتگو خواهد کرد.

ایران در کنار بلاروس و ونزوئلا از ابتدای تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، حمایت خود از روسیه را اعلام کرده و طی هفته‌های گذشته، گزارش‌های زیادی از تحویل پهپادهای ایران به روسیه برای نبرد در اوکراین منتشر شده است. ایران اما این گزارش‌ها را رد کرده است.

این در حالی مطرح می‌شود که مقامات دولت جو بایدن گفته‌اند که روسیه برای استفاده از پهپادهای ساخت ایران در جنگ خود علیه اوکراین، به مشکلات فنی روبه‌رو اند.

مقامات امریکایی: روس‌ها در استفاده از پهپاهادی ایرانی به مشکل برخورده‌اند

واشنگتن پست: روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند

دیدار وزیران خارجه روسیه و ایران در مسکو

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x