صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ورود هیئت بلندپایه طالبان به انقره

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه ورود هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به انقره را تایید کرده است.

یک منبع در وزارت خارجه ترکیه ورود هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان به انقره را تایید کرده است. این منبع جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

پیک‌آفتاب: عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز گذشته از سفر هیئت بلندپایه طالبان به ریاست امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، به انقره خبر داده بود. به گفته سخنگوی وزارت خارجه طالبان، این هیئت در یک سفر رسمی به دعوت مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به این کشور سفر کرده است. امروز منابعی در وزارت خارجه ترکیه ورود این هیئت به انقره را تایید کرده‌اند.

احمدالله واثق، از سخنگویان طالبان نیز در توییتی اعلام کرده که این هیئت عصر روز گذشته به انقره رفته است. او در حساب توییتر خود نوشته است: «یک هیئت عالی‌رتبه امارت اسلامی به دعوت رسمی وزیر امور خارجه ترکیه مولود چاووش اوغلو به انقره سفر کرده است.» به نوشته این سخنگوی طالبان، این هیئت با مقامات ارشد ترکیه در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف گفتگو خواهد کرد.

گفته می‌شود که شماری از مقامات ارشد طالبان از جمله ملا خیرالله خیرخواه، عبدالحق وثیق، مولوی نورجلال جلالی، شیخ شهاب الدین دلاور و محمدسهیل شاهین، امیرخان متقی را در این سفر همراهی می‌کنند.

گفتنی است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در روزهای اخیر به قطر رفت و با شماری از مقامات ارشد امریکایی و اروپایی دیدار کرد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x