صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نکاح اسلامی؛ اختطاف دختران غیر مسلمان در پاکستان افزایش یافته است

آمار اختطاف زنان و دختران جوان غیرمسلمان در پاکستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد. آدم‌ربایان همواره تلاش می‌کنند که این قربانیان را مجبور به ازدواج اسلامی کنند.

آمار اختطاف زنان و دختران جوان غیرمسلمان در پاکستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد. آدم‌ربایان همواره تلاش می‌کنند که این قربانیان را مجبور به ازدواج اسلامی کنند.

پیک‌آفتاب: سازمان امدادی «کلیسا در حال اضطرار» با استناد به اطلاعات «مرکز عدالت اجتماعی» که یک نهاد مستقل در پاکستان است، روز پنج‌شنبه در شهر مونشن آلمان گفت که دختران و زنان جوان که پیروان ادیان دیگر اند، به گونه فزاینده‌ای در پاکستان ربوده می‌شوند و ربایندگان آنان را مجبور می‌کنند که به دین اسلام بگرایند و ازدواج اسلامی نمایند.

براساس اطلاعات خبرگزاری کاتولیک (KNI)، سازمان‌های حقوق بشر در این کشور اسلامی سالانه حدود 1000 مورد آدم‌ربایی و تغییر مذهب اجباری دختران و زنان را ثبت می‌کنند. بنابراین، تعداد موارد گزارش نشده می‌تواند به طور قابل توجهی بیش‌تر باشد.

مسیحیان، هندوها و اعضای مذهب سیک به ویژه تحت تاثیر این امر قرار دارند. نهاد «کلیسا در حال اضطرار» گفته است که تعداد این موارد به ویژه در ایالت پنجاب افزایش یافته است.

از سوی دیگر، گزارش می‌گوید که دختران را معمولاً در جریان روز از جاده‌ها می‌ربایند. آدم‌ربایان سپس برای انجام نکاح، سراغ روحانیون محلی افراطی می‌روند که آن‌ها این‌گونه ازدواج‌ها را توجیه‌پذیر می‌دانند.

پولیس پاکستان با تاخیر به شکایت‌های مردم رسیدگی می‌کند و یا اصلاً رسیدگی نمی‌کند، همین امر در پرونده‌های دادگاه‌ها نیز صدق می‌نماید. علاوه بر این، بسیاری از خانواده‌ها توانایی پرداخت مشاوره حقوقی را ندارند.

طبق اطلاعات، مسیحیان اقلیتی حدود دو درصد بیش از 200 میلیون تن جمعیت را در پاکستان تشکیل می‌دهند. تعداد مسلمانان حدود 96 درصد است.

با این حال، در گذشته‌ها دادگاه‌های پاکستان بارها به نفع دختران و زنان ربوده شده حکم کرده‌اند. وضعیت قانونی روشن است: “سن ازدواج برای دختران در پاکستان 16 سال و برای پسران 18 سال است. در ایالت سند در جنوب‌شرق پاکستان، حکومت تعیین کرده است که دختران نیز برای ازدواج باید حداقل 18 سال سن داشته باشند”. این امر ازدواج کودکان را به یک جرم قابل مجازات تبدیل کرده است.

به مناسبت 22 اگست، «روز بین‌المللی یادبود قربانیان اعمال خشونت‌آمیز مبتنی بر مذهب یا اعتقاد»، نهاد کلیسا در حال اضطرار پرونده «صبا مسیح» 15 ساله اهل فیصل‌آباد را مستند می‌کند. صبا در راه رفتن به محل کار ربوده شده بود. او به این سازمان امدادی گفته است که ریکشای آدم‌ربا کنارم متوقف شد. دو هم‌دست او که سوار بر موتورسایکل بودند به او کمک کردند تا او مرا به داخل ریکشا بکشد.

صبا گفت: “بعد دستمالی روی صورتم گذاشتند که آلوده به مواد کیمیاوی بود و من بی‌هوش شدم”.

او در شهری که 200 کیلومتر دورتر از محل واقعه بود بیدار شد. آدم‌ربا همسایه مسلمان او بود. وقتی پدر و مادرش به پولیس مراجعه کردند، ماموران به آن‌ها گفتند که دخترشان با آدم‌ربا ازدواج کرده است و باید منتظر عقد اسلامی باشند. در این میان، صبا دوباره به حمایت یک سازمان امدادی کاتولیک آزاد شده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x