صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نبیل: طالب مالک این جنگ نیست، وسیله براى خلق فاجعه است

نبیل: در صورت دوام وضعيت کنونی، به زودی بیرق سیاه داعش با تجهیزات و سلاح‌های به جای مانده از حکومت پیشین سر بلند خواهد کرد. او هشدار داده که افغانستان به میدان خانمان سوز جنگ تبدیل خواهد شد.

‏رحمت‌الله نبیل، رییس محور ملی افغانستان در تازه‌ترین اظهار نظر، طالبان را ابزاری برای خلق فاجعه خوانده و گفته که به زودی داعش با تجهیزات به جای مانده از دولت پیشین و نیروهای خارجی، کشور به کشتارگاه شهروندان تبدیل خواهد ساخت.

پیک‌آفتاب: آقای نبیل در رشته توییت‌هایی با اشاره به حملات انتحاری دو هفته‌ای اخیر که در آن صدها شهروند هزاره – شیعه شهید و زخمی شدند، نوشته است که در صورت دوام وضعیت کنونی، به زودی بیرق سیاه داعش با تجهیزات و سلاح‌های به جای مانده از حکومت پیشین سر بلند خواهد کرد. او هشدار داده که افغانستان به میدان خانمان سوز جنگ تبدیل خواهد شد.

‏آقای نبیل همچنین گفته که طالبان مالک این جنگ نیست و تنها ابزاری برای خلق یک فاجعه است. رییس محور ملی افغانستان نوشته است: «طالبان دیگر مالکان این جنگ نیستند و این جنگ و صلح در اختیار طالب نیست. با دادن غرور کاذبِ فتح، طالبان را منحیث وسیله براى خلق فاجعه‌اى که حاصل آن کشتار افغان‌ها، ویرانى افغانستان و بالاخره پارچه پارچه ساختن افغانستان خواهد بود، استفاده کردند.»

این هشدار آقای نبیل درحالی صادر شده که به تازگی گروه داعش نیز شیعیان را مرتد خوانده و اعلام کرده که این گروه از بغداد تا خراسان روی امنیت را نخواهند دید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x