صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نامه سرگشاده 25 سازمان بین‌المللی به شورای حقوق بشر در مورد وضعیت زنان در افغانستان

۲۵ سازمان بین‌المللی با فرستادن نامه‌ سرگشاده‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواستار بحث فوری روی بحران کنونی حقوق زنان افغانستان در پنجاهمین نشست این شورا شدند.

۲۵ سازمان بین‌المللی با فرستادن نامه‌ سرگشاده‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل، خواستار بحث فوری روی بحران کنونی حقوق زنان افغانستان در پنجاهمین نشست این شورا شدند.

پیک‌آفتاب: این نامه امروز پنج‌شنبه ۱۲ جوزا، ازسوی سازمان‌های بین‌المللی متذکره منتشر گردید که دیده‌بان حقوق بشر و عفو بین‌الملل نیز شامل آن می‌باشند.

در این نامه آمده است که وضعیت زنان در افغانستان نسبت به هر کشور دیگر جهان بدتر است و در هیچ کشور زنان به اندازه زنان در افغانستان، از حقوق خود محروم نشده‌اند.

این سازمان‌های بین‌المللی خاطرنشان کرده‌اند که نتایج تحقیقات انجام شده، اظهارات شاهدان رویدادهای خشونت علیه زنان، ویدیوهای منتشر شده و اظهارات مدافعین حقوق زنان، آشکار می‌سازند که زنان افغانستان به طور گسترده مورد حمله، تهدید، بازداشت، ناپدید شدن، حمله با وسایل برقی و اسپری‌های کیمیاوی قرار گرفته‌اند.

هم‌چنان یکی دیگر از مواردی که در این نامه سرگشاده از آن یادآوری گردیده، انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از سوی طالبان است؛ آنان می‌گویند که لازم است تا بحران حقوق زنان در افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل به گونه‌ای منعکس گردد که شدت موارد فوق را نمایان کند.

این نهاد‌ها هم‌چنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهند که برای پایان دادن به بحران حقوق زنان در افغانستان، قطع‌نامه‌ای را تصویب کنند.

این نامه در حالی همگانی شده است که اخیراً طالبان با عملی کردن طرح حجاب وزارت امر به معروف و نهی از منکر، محدودیت‌های گسترده‌ای را بر گشت‌وگذار آنان وضع کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x